Rozvoj schoností významných pro školní matematiku prostřednictvím deskovýc her ve školní družině
The development of abilities important for the school mathematics via board games within the after school-club
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/52280Identifikátory
SIS: 121680
Kolekce
- Kvalifikační práce [18052]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Žalská, Jana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Vychovatelství
Katedra / ústav / klinika
Katedra matematiky a didaktiky matematiky
Datum obhajoby
27. 5. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Mladší školní věk, školní družina, deskové hry, rovinná a prostorová představivost, ŠVPKlíčová slova (anglicky)
School children, After - School Club, board games, spatial and plain imagination, school educational programCílem bakalářské práce "Rozvoj schopností významných pro školní matematiku prostřednictvím deskových her ve školní družině" bylo zjistit možnosti zlepšení dětí mladšího školního věku ve vybraných matematických schopnostech opakovaným hraním zvolených deskových her ve školní družině. Tato práce porovnává výsledky pre-testu a post-testu během pětiměsíčního cíleného působení hraní na děti. V teoretické části je charakterizována hra, školní družina, mladší školní věk, zvolené matematické schopnosti, školní vzdělávací program a charakteristika vybraných deskových her. V praktické části je uveden popis přípravy testování, průběh testování a výsledná data. Z výsledků vyplývá, že zlepšení matematických schopností hraním deskových her je možné. KLÍČOVÁ SLOVA Mladší školní věk, školní družina, deskové hry, rovinná a prostorová představivost, ŠVP
The aim of this work "The development of important abilities for the school mathematics via board games within the After - School Club" is to find out the improvement of 3. grade pupils in selected mathematical abilities via repeated board games within afternoon activities. This work compares five month results obtained in pre-test and post-test of preselected board games. The theoretical part explains the concept of game, afternoon activities, school children, spatial imagination, school educational program and characteristics of selected board games. The practical part includes the preparation and the course of the testings as well as the final data. The results indicate that the development of mathematical abilities via board games is possible. KEYWORDS School children, After - School Club, board games, spatial and plain imagination, school educational program