Zobrazit minimální záznam

Psychological Aspects of Crisis Intervention (Non-Clinical Type)
dc.contributor.advisorKučera, Miloš
dc.creatorSoyková, Vivienne
dc.date.accessioned2020-11-26T17:36:08Z
dc.date.available2020-11-26T17:36:08Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/52269
dc.description.abstractTITLE: Psychological aspects of Crisis Intervention (non-clinical type) AUTHOR: Vivienne Soyková DEPARTMENT: Dpt. of Psychology SUPERVISOR: Doc. PhDr. Miloš Kučera, CSc. ABSTRACT: Dealing with stress-affected people and also with stress-causing situations, e.g. a civil disaster, a post-flood disaster, or an everyday accident, is a challenge for psychology and pedagogics. Professional attention needs to be given to ways of providing help, and also to ways of preventing and mitigating the consequences of traumatic events. The education system needs to be involved, and civic awareness needs to be raised. This thesis summarizes practical experience and theoretical studies on preventive approaches and practices to promote health in times of disasters and catastrophes, and in the subsequent time. On the basis of the conclusions of an investigation, attention is focused on the concept of crisis intervention of non-clinical type in two consecutive stages, and on education for dealing with the consequences of crises. These two stages of intervention are included in the Standards for Civic Aid and Cooperation (2010, MoI CR), in which the author participated. In contrast to standard clinical practice in psychology and psychiatry, the philosophy of helping focuses on the healthy population affected by a disaster. In...en_US
dc.description.abstractNÁZEV: Psychologické aspekty krizové intervence (neklinického typu) AUTOR: Vivienne Soyková KATEDRA (ÚSTAV): Katedra psychologie ŠKOLITEL: Doc. PhDr. Miloš Kučera, CSc. ABSTRAKT: Vyrovnávání se se zátěží zasažených osob i jejich občanského okolí například po povodních nebo i každodenních neštěstích je výzvou pro psychologii i pedagogiku. Formy pomáhání (stejně jako prevence) si zaslouží odbornou pozornost, zahrnující jak systémově uchopenou edukaci, tak i občanskou informovanost. Práce shrnuje praktické zkušenosti i teoretické studium soustředěné na preventivní přístupy a postupy podpory zdraví jak v době krizí-neštěstí, katastrof, tak i následně po nich. Na základě závěrů z dotazování soustřeďuje pozornost na koncepci krizové intervence neklinického typu ve dvou navazujících etapách a na její edukaci. Obě etapy intervence jsou poskytovány občansky v rámci Standardů pomáhání a spolupráce (2010, MV ČR), na nichž se autorka podílela. Filozofie pomáhání je na rozdíl od klinické praxe psychologie a psychiatrie zaměřena na zdravou populaci zasaženou neštěstím. Pro obě etapy je akcentováno empatické uchopení pomáhání zasaženým aktivizujícími přístupy s etickým respektováním hodnotového a kulturně antropologického rámce. Tento rámec je nosným i pro profesionálně vedenou krizovou intervenci psychologa následně po...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titlePsychologické aspekty krizové intervence (neklinického typu)cs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-11-07
dc.description.departmentOddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId95219
dc.title.translatedPsychological Aspects of Crisis Intervention (Non-Clinical Type)en_US
dc.contributor.refereeKebza, Vladimír
dc.contributor.refereeKřivohlavý, Jaro
dc.identifier.aleph001536292
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogická psychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogical Psychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogická psychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogical Psychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csNÁZEV: Psychologické aspekty krizové intervence (neklinického typu) AUTOR: Vivienne Soyková KATEDRA (ÚSTAV): Katedra psychologie ŠKOLITEL: Doc. PhDr. Miloš Kučera, CSc. ABSTRAKT: Vyrovnávání se se zátěží zasažených osob i jejich občanského okolí například po povodních nebo i každodenních neštěstích je výzvou pro psychologii i pedagogiku. Formy pomáhání (stejně jako prevence) si zaslouží odbornou pozornost, zahrnující jak systémově uchopenou edukaci, tak i občanskou informovanost. Práce shrnuje praktické zkušenosti i teoretické studium soustředěné na preventivní přístupy a postupy podpory zdraví jak v době krizí-neštěstí, katastrof, tak i následně po nich. Na základě závěrů z dotazování soustřeďuje pozornost na koncepci krizové intervence neklinického typu ve dvou navazujících etapách a na její edukaci. Obě etapy intervence jsou poskytovány občansky v rámci Standardů pomáhání a spolupráce (2010, MV ČR), na nichž se autorka podílela. Filozofie pomáhání je na rozdíl od klinické praxe psychologie a psychiatrie zaměřena na zdravou populaci zasaženou neštěstím. Pro obě etapy je akcentováno empatické uchopení pomáhání zasaženým aktivizujícími přístupy s etickým respektováním hodnotového a kulturně antropologického rámce. Tento rámec je nosným i pro profesionálně vedenou krizovou intervenci psychologa následně po...cs_CZ
uk.abstract.enTITLE: Psychological aspects of Crisis Intervention (non-clinical type) AUTHOR: Vivienne Soyková DEPARTMENT: Dpt. of Psychology SUPERVISOR: Doc. PhDr. Miloš Kučera, CSc. ABSTRACT: Dealing with stress-affected people and also with stress-causing situations, e.g. a civil disaster, a post-flood disaster, or an everyday accident, is a challenge for psychology and pedagogics. Professional attention needs to be given to ways of providing help, and also to ways of preventing and mitigating the consequences of traumatic events. The education system needs to be involved, and civic awareness needs to be raised. This thesis summarizes practical experience and theoretical studies on preventive approaches and practices to promote health in times of disasters and catastrophes, and in the subsequent time. On the basis of the conclusions of an investigation, attention is focused on the concept of crisis intervention of non-clinical type in two consecutive stages, and on education for dealing with the consequences of crises. These two stages of intervention are included in the Standards for Civic Aid and Cooperation (2010, MoI CR), in which the author participated. In contrast to standard clinical practice in psychology and psychiatry, the philosophy of helping focuses on the healthy population affected by a disaster. In...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990015362920106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV