Strategie podpory vnímání hodnoty peněz a jejich použivání u lidí s mentálním postižením
Strategies of teaching money skills to people with special needs
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/52143Identifiers
Study Information System: 136512
Collections
- Kvalifikační práce [19345]
Author
Advisor
Referee
Šiška, Jan
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Special Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
18. 6. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
případová studie speciálněpedagogická andragogika dospělí s mentálním postižením hospodaření s penězi penízeKeywords (English)
case study special andragogy adults with special needs money skills moneyNázev: Strategie podpory vnímání hodnoty peněz a jejich používání u lidí s mentálním postižením Abstrakt: Tato práce představuje speciálně pedagogickou andragogiku jako prostředek zkvalitnění života jedince s postižením. Výzkumná část popisuje a také nachází formou případové studie vhodná řešení pro problematické situace, které jsou klientkou s mentálním postižením prožívány při hospodaření s penězi v rámci poskytované služby osobní asistence v Západní Austrálii. Zároveň tento text předkládá obecné postupy při speciálněpedagogické intervenci v oblasti celoživotního vzdělávání dospělých s mentálním postižením a seznamuje s konkrétními metodami používanými v zahraničí či České republice při řešení podobných obtíží týkajících se problematiky zacházení s penězi. Celá práce je doplněna přílohami, ve kterých je kromě jednotlivých pomůcek též zápis z průběhu setkání s klientkou. Klíčová slova: případová studie speciálněpedagogická andragogika dospělí s mentálním postižením hospodaření s penězi peníze
Title: Strategies of teaching money skills to people with special needs Summary: The diploma thesis presents special andragogy as a way to improve the quality of life for people with special needs. The case study is focused on problems with money skills experienced by a client of provided personal assistance service in Western Australia and it also finds appropriate solutions for them. In addition, this text shows a list of principles of special educational approach and outlines the methods which are used to enhance money skills in abroad and in the Czech Republic. The written record of a meeting with the client is a part of the attached annexes together with several special aids. Keywords: case study special andragogy adults with special needs money skills money