Využití dramaterapie u rekonstruovaných rodin
Drama therapy with stepfamilies
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/51358Identifikátory
SIS: 96692
Kolekce
- Kvalifikační práce [19116]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šiška, Jan
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Český jazyk se zaměřením na vzdělávání - Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
20. 9. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Rekonstruovaná rodina, biologický rodič, nevlastní rodič, nevlastní dítě, výchova, vztahy, dramaterapieKlíčová slova (anglicky)
Restored family, the biological parent, stepparent, stepchild, education, relationships, drama therapyBakalářská práce řeší problematiku rekonstruovaných rodin, což jsou takové rodiny, ve kterých žije dítě s jedním rodičem biologickým, ale druhý je mu biologicky nevlastní. Zmíněny jsou zde situace, které předchází vzniku takových rodin a také problémy, se kterými se členové v soužití potýkají. Dalším tématem práce je dramaterapie. Tato expresivní terapie pracuje s divadelními procesy, které mohou být aplikovány na velkou řadu problémů. Své zastoupení najdou kromě psychoterapie i ve speciální pedagogice a v dalších oblastech. Teoreticky jsou zde zmíněny postupy, jak s dramaterapií pracovat prostřednictvím jejích technik a prostředků. Po teoretické části, ve které je vyložena problematika obou témat, následuje část, ve které se autorka snaží aplikovat dramaterapeutické techniky na vybrané problémy rekonstruovaných rodin. Zde jsou uvedeny konkrétní příklady a cvičení a v neposlední řadě také to, co se jimi ovlivňuje či zlepšuje, pokud jsou aplikovány v terapeutickém procesu na rekonstruovanou rodinu.
My bachelor thesis deals with the problem of restored families, where the child lives with biological parent and the step one. There are mentioned situations previous to setting up such families and the problems the family members have to face during their coexistence. Another topic of my thesis is the drama therapy. This kind of expressive therapy works with dramatic procedures that can be applied to a wide range of problems. These procedures could be found in psychotherapy as well as in special pedagogy or other fields. Theoretically, it mentions the modality of work with drama therapy through its techniques and means. The theoretical part containing the exposure of the both topics is followed by the section in which the author tries to apply drama therapy techniques to selected problems in restored families. There are presented specific examples and exercises, and last but not least is pointed out what can be influenced or improved, if applied in the therapeutic process of the restored family.