Zobrazit minimální záznam

Drama therapy with stepfamilies
dc.contributor.advisorValešová Malecová, Barbara
dc.creatorVeličková, Silvie
dc.date.accessioned2017-05-08T21:05:47Z
dc.date.available2017-05-08T21:05:47Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/51358
dc.description.abstractBakalářská práce řeší problematiku rekonstruovaných rodin, což jsou takové rodiny, ve kterých žije dítě s jedním rodičem biologickým, ale druhý je mu biologicky nevlastní. Zmíněny jsou zde situace, které předchází vzniku takových rodin a také problémy, se kterými se členové v soužití potýkají. Dalším tématem práce je dramaterapie. Tato expresivní terapie pracuje s divadelními procesy, které mohou být aplikovány na velkou řadu problémů. Své zastoupení najdou kromě psychoterapie i ve speciální pedagogice a v dalších oblastech. Teoreticky jsou zde zmíněny postupy, jak s dramaterapií pracovat prostřednictvím jejích technik a prostředků. Po teoretické části, ve které je vyložena problematika obou témat, následuje část, ve které se autorka snaží aplikovat dramaterapeutické techniky na vybrané problémy rekonstruovaných rodin. Zde jsou uvedeny konkrétní příklady a cvičení a v neposlední řadě také to, co se jimi ovlivňuje či zlepšuje, pokud jsou aplikovány v terapeutickém procesu na rekonstruovanou rodinu.cs_CZ
dc.description.abstractMy bachelor thesis deals with the problem of restored families, where the child lives with biological parent and the step one. There are mentioned situations previous to setting up such families and the problems the family members have to face during their coexistence. Another topic of my thesis is the drama therapy. This kind of expressive therapy works with dramatic procedures that can be applied to a wide range of problems. These procedures could be found in psychotherapy as well as in special pedagogy or other fields. Theoretically, it mentions the modality of work with drama therapy through its techniques and means. The theoretical part containing the exposure of the both topics is followed by the section in which the author tries to apply drama therapy techniques to selected problems in restored families. There are presented specific examples and exercises, and last but not least is pointed out what can be influenced or improved, if applied in the therapeutic process of the restored family.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectRekonstruovaná rodinacs_CZ
dc.subjectbiologický rodičcs_CZ
dc.subjectnevlastní rodičcs_CZ
dc.subjectnevlastní dítěcs_CZ
dc.subjectvýchovacs_CZ
dc.subjectvztahycs_CZ
dc.subjectdramaterapiecs_CZ
dc.subjectRestored familyen_US
dc.subjectthe biological parenten_US
dc.subjectstepparenten_US
dc.subjectstepchilden_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectrelationshipsen_US
dc.subjectdrama therapyen_US
dc.titleVyužití dramaterapie u rekonstruovaných rodincs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-09-20
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId96692
dc.title.translatedDrama therapy with stepfamiliesen_US
dc.contributor.refereeŠiška, Jan
dc.identifier.aleph001400759
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineCzech Language Oriented at Education - Special Education Oriented at Educationen_US
thesis.degree.disciplineČeský jazyk se zaměřením na vzdělávání - Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csČeský jazyk se zaměřením na vzdělávání - Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enCzech Language Oriented at Education - Special Education Oriented at Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce řeší problematiku rekonstruovaných rodin, což jsou takové rodiny, ve kterých žije dítě s jedním rodičem biologickým, ale druhý je mu biologicky nevlastní. Zmíněny jsou zde situace, které předchází vzniku takových rodin a také problémy, se kterými se členové v soužití potýkají. Dalším tématem práce je dramaterapie. Tato expresivní terapie pracuje s divadelními procesy, které mohou být aplikovány na velkou řadu problémů. Své zastoupení najdou kromě psychoterapie i ve speciální pedagogice a v dalších oblastech. Teoreticky jsou zde zmíněny postupy, jak s dramaterapií pracovat prostřednictvím jejích technik a prostředků. Po teoretické části, ve které je vyložena problematika obou témat, následuje část, ve které se autorka snaží aplikovat dramaterapeutické techniky na vybrané problémy rekonstruovaných rodin. Zde jsou uvedeny konkrétní příklady a cvičení a v neposlední řadě také to, co se jimi ovlivňuje či zlepšuje, pokud jsou aplikovány v terapeutickém procesu na rekonstruovanou rodinu.cs_CZ
uk.abstract.enMy bachelor thesis deals with the problem of restored families, where the child lives with biological parent and the step one. There are mentioned situations previous to setting up such families and the problems the family members have to face during their coexistence. Another topic of my thesis is the drama therapy. This kind of expressive therapy works with dramatic procedures that can be applied to a wide range of problems. These procedures could be found in psychotherapy as well as in special pedagogy or other fields. Theoretically, it mentions the modality of work with drama therapy through its techniques and means. The theoretical part containing the exposure of the both topics is followed by the section in which the author tries to apply drama therapy techniques to selected problems in restored families. There are presented specific examples and exercises, and last but not least is pointed out what can be influenced or improved, if applied in the therapeutic process of the restored family.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990014007590106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV