Zobrazit minimální záznam

Effect of increasing the numer of children in kindergarten classes on management of the school
dc.contributor.advisorDoskočilová, Daniela
dc.creatorVocelková, Pavla
dc.date.accessioned2017-05-08T21:01:40Z
dc.date.available2017-05-08T21:01:40Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/51340
dc.description.abstractShrnutí Závěrečná bakalářská práce se zabývá situací ředitelek mateřských škol, které na žádost zřizovatele umožnit předškolní vzdělávání co největšímu počtu dětí, naplňují třídy na maximální povolenou výjimku z počtu dětí danou zák. 561/2004 Sb. (školský zákon). Mapuje dosavadní zkušenosti ředitelek s řízením škol, hledá oblasti řízení a upozorňuje na největší rizika a obtíže, do kterých se promítne vysoká naplněnost školy a tříd. Vychází z poznatků dosažitelné literatury, vlastní praxe a zkušeností ředitelek mateřských škol Prahy 5. Vlastní výzkum, za použití výzkumných metod, analyzuje, ve kterých oblastech řídící práce se podle zkušeností ředitelek markantněji projeví důsledky výrazného zvyšování počtu dětí a maximální naplněnosti tříd. Uvažuje o možnosti, zda je optimálním východiskem řešit problém nedostatku míst v mateřských školách naplněním tříd na nejvyšší možný počet dětí.cs_CZ
dc.description.abstractThe final bachelor work deals with the situation of headmistresses in nursery schools , who on founder's request to make pre-school education possible for the lar- gest number of children , fill up the classes with children up to their maximum permis- sible number according to the Law 561 / 2004 Sb. ( Education Law ) The work maps hitherto headmistresses' experience concerning school management , searches for management areas and warns about the highest risk and difficulties which are connected with a large number of children at school and classes. It is based on the knowledge included in available literature, my own practice and on headmistresses' experience at nursery schools in Prague 5. Using exploatory methods and headmistresses'experience, my own research examines the areas of management which show starker effects of the distinctive raising in the number of children and the maximum capacity in classes. It considers the possibility if there is an optimum solution to solve the problem of insufficiency of posts in nursery schools with enrolling the largest possible number of children .en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectKapacitacs_CZ
dc.subjectkompetence ředitelecs_CZ
dc.subjectmateřská školacs_CZ
dc.subjectmanažercs_CZ
dc.subjectnormativní metodacs_CZ
dc.subjectpedagogcs_CZ
dc.subjectpřekrývání pedagogůcs_CZ
dc.subjectrizikacs_CZ
dc.subjectvýjimka z počtu dětícs_CZ
dc.subjectzřizovatelcs_CZ
dc.subjectcapabilityen_US
dc.subjectcompetence of headmistressen_US
dc.subjectnursery schoolsen_US
dc.subjectmanageren_US
dc.subjectnormative principleen_US
dc.subjectteacheren_US
dc.subjectparallel teachingen_US
dc.subjectrisken_US
dc.subjectexception number of childrenen_US
dc.subjectfounder of schoolen_US
dc.titleVliv zvyšování počtu dětí ve třídách mateřských škol na práci ředitelky při řízení školycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-09-15
dc.description.departmentCentrum školského managementucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId88926
dc.title.translatedEffect of increasing the numer of children in kindergarten classes on management of the schoolen_US
dc.contributor.refereeTrojanová, Irena
dc.identifier.aleph001386948
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSchool Managementen_US
thesis.degree.disciplineŠkolský managementcs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Centrum školského managementucs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csŠkolský managementcs_CZ
uk.degree-discipline.enSchool Managementen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csShrnutí Závěrečná bakalářská práce se zabývá situací ředitelek mateřských škol, které na žádost zřizovatele umožnit předškolní vzdělávání co největšímu počtu dětí, naplňují třídy na maximální povolenou výjimku z počtu dětí danou zák. 561/2004 Sb. (školský zákon). Mapuje dosavadní zkušenosti ředitelek s řízením škol, hledá oblasti řízení a upozorňuje na největší rizika a obtíže, do kterých se promítne vysoká naplněnost školy a tříd. Vychází z poznatků dosažitelné literatury, vlastní praxe a zkušeností ředitelek mateřských škol Prahy 5. Vlastní výzkum, za použití výzkumných metod, analyzuje, ve kterých oblastech řídící práce se podle zkušeností ředitelek markantněji projeví důsledky výrazného zvyšování počtu dětí a maximální naplněnosti tříd. Uvažuje o možnosti, zda je optimálním východiskem řešit problém nedostatku míst v mateřských školách naplněním tříd na nejvyšší možný počet dětí.cs_CZ
uk.abstract.enThe final bachelor work deals with the situation of headmistresses in nursery schools , who on founder's request to make pre-school education possible for the lar- gest number of children , fill up the classes with children up to their maximum permis- sible number according to the Law 561 / 2004 Sb. ( Education Law ) The work maps hitherto headmistresses' experience concerning school management , searches for management areas and warns about the highest risk and difficulties which are connected with a large number of children at school and classes. It is based on the knowledge included in available literature, my own practice and on headmistresses' experience at nursery schools in Prague 5. Using exploatory methods and headmistresses'experience, my own research examines the areas of management which show starker effects of the distinctive raising in the number of children and the maximum capacity in classes. It considers the possibility if there is an optimum solution to solve the problem of insufficiency of posts in nursery schools with enrolling the largest possible number of children .en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Centrum školského managementucs_CZ
dc.identifier.lisID990013869480106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV