Marketingový výzkum hodnoty vybrané sportovní značky AND1
Marketing Research of the Value of Sports Brand AND1
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/50885Identifiers
Study Information System: 118887
Collections
- Kvalifikační práce [8844]
Author
Advisor
Referee
Voráček, Josef
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
24. 1. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
hodnota, marketingový mix, marketingový výzkum, SWOT analýza, značkaKeywords (English)
brand, equity, marketing mix, marketing research, SWOT analysisNázev práce: Marketingový výzkum hodnoty vybrané sportovní značky AND1 Hlavním cílem této bakalářské práce je zjistit, jak lidé v České republice, kteří se pohybují v basketbalovém prostředí, znají a vnímají sportovní značku AND1. Jsou zde uvedeny definice, které objasní, co je to značka, jak chápeme hodnotu značky a jak se dá hodnota značky měřit a metody použité k dosažení vytyčených cílů. V praktické části se práce zaměřuje na sběr dat a následné zpracování získaných dat do konkrétních výsledků. V závěrečné části jsou zhodnoceny výsledky, a pokud se některé jeví jako negativní, jsou zde navržena doporučení, která by měla přinést výsledky pozitivní. Klíčová slova: hodnota, marketingový mix, marketingový výzkum, SWOT analýza, značka.
Title: Marketing Research of the value in selected sports brand AND1 The main objective of this bachelor thesis is to determine how people in the Czech Republic, who are acquainted with basketball environment, perceive and know the sports brand AND1. There are presented definitions that clarify what brand is, how we understand the brand equity and how the equity of the brand can be measured and methods used to achieve the objectives of this thesis. In the practical part this thesis concentrates on assembling together data and further processing of the gained data into particular results. The results are assessed in the final part and if some of them are negative, there are made recommendations that could bring positive results. Key words: brand, equity, marketing mix, marketing research, SWOT analysis.