Diferenciace výuky ve třídě primární školy prostřednictvím učebního úkolu
Differentiation of teaching in a class of a primary school by a learning task
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/49332Identifikátory
SIS: 82087
Katalog UK: 990014246940106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Stará, Jana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
11. 1. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Diferenciace, učební úkol, motivace, kompetence, dovednostiKlíčová slova (anglicky)
Differentiation, learning task, motivation, competencies, skillsDiplomová práce se zabývá diferenciací výuky učebními úkoly na 1. stupni ZŠ. Teoretická část nabízí možné způsoby a postupy, jak efektivně využít učebních úkolů ve výuce tak, aby rozvíjely všechny žáky a zároveň je i motivovaly k další činnosti. Dále pak souhrn kompetencí, které učitele uschopňují k diferenciaci výuky tvorbou a zadáváním variant učebních úkolů, ale i možných pochybení, kterých se učitelé dopouštějí při jejich zadávání. Praktická část řeší, jaké didaktické variace učebních úkolů učitelé při výuce využívají k její diferenciaci. Zároveň si ověřuje, zda učitelé zařazují do výuky diferencované učební úkoly vědomě a cíleně. Klíčová slova Diferenciace, učební úkol, motivace, kompetence, dovednosti
The thesis focuses on differentiation of teaching by learning tasks at primary school. The theoretical background deals with possible ways how to effectively use learning tasks for children's development and to motivace them to the other activity. Furhemore it includes competencies which enable teachers to differentiate them to create variants of learning tasks. The practical background seeks which didactic variants of learning tasks teachers use in their teaching. As well as it verifies whether are the differential learning tasks included consciously by the teachers. Key words Differentiation, learning task, motivation, competencies, skills
