Diferenciace výuky ve třídě primární školy prostřednictvím učebního úkolu
Differentiation of teaching in a class of a primary school by a learning task
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/49332Identifiers
Study Information System: 82087
Collections
- Kvalifikační práce [18094]
Author
Advisor
Referee
Stará, Jana
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
11. 1. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Diferenciace, učební úkol, motivace, kompetence, dovednostiKeywords (English)
Differentiation, learning task, motivation, competencies, skillsDiplomová práce se zabývá diferenciací výuky učebními úkoly na 1. stupni ZŠ. Teoretická část nabízí možné způsoby a postupy, jak efektivně využít učebních úkolů ve výuce tak, aby rozvíjely všechny žáky a zároveň je i motivovaly k další činnosti. Dále pak souhrn kompetencí, které učitele uschopňují k diferenciaci výuky tvorbou a zadáváním variant učebních úkolů, ale i možných pochybení, kterých se učitelé dopouštějí při jejich zadávání. Praktická část řeší, jaké didaktické variace učebních úkolů učitelé při výuce využívají k její diferenciaci. Zároveň si ověřuje, zda učitelé zařazují do výuky diferencované učební úkoly vědomě a cíleně. Klíčová slova Diferenciace, učební úkol, motivace, kompetence, dovednosti
The thesis focuses on differentiation of teaching by learning tasks at primary school. The theoretical background deals with possible ways how to effectively use learning tasks for children's development and to motivace them to the other activity. Furhemore it includes competencies which enable teachers to differentiate them to create variants of learning tasks. The practical background seeks which didactic variants of learning tasks teachers use in their teaching. As well as it verifies whether are the differential learning tasks included consciously by the teachers. Key words Differentiation, learning task, motivation, competencies, skills