Matematická olympiáda
Mathematical Olympiad
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/49329Identifikátory
SIS: 100360
Kolekce
- Kvalifikační práce [18095]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Dvořák, Petr
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy matematika - technická a informační výchova
Katedra / ústav / klinika
Katedra matematiky a didaktiky matematiky
Datum obhajoby
23. 1. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
matematické soutěže, matematematická olympiádaKlíčová slova (anglicky)
math competitions, mathematical olympiadTato práce se zabývá soutěží Matematická olympiáda a je rozdělena na dva oddíly. První oddíl je zaměřen na její historii, organizační strukturu a také výsledky žáků v jednotlivých ročnících, jejich porovnání. Část tohoto oddílu pojednává i o olympiádě mezinárodní a shrnuje úspěchy našich soutěžících. V druhém oddílu práce je vyhodnocen vlastní výzkum o povědomí učitelů o matematické olympiádě. Výzkum byl zaměřen hlavně na to, jakou má olympiáda na školách základnu, co učitelé ví o její struktuře a hlavně co si o celé soutěži myslí, jak ji hodnotí oni a také jejich žáci.
This work deals with the Mathematical Olympiad competition, and it is divided into two sections. The first section focuses on the history, organizational structure and the results of pupils in each year, comparing them. Part of this section also discusses and summarizes the International Mathematical Olympiad, mainly the achievements of our competitors. In the second section of the work is my own research on teachers' knowledge of Mathematical Olympiad. The research was focused mainly on the base of the competition at schools, what teachers know about its structure and most importantly what they think about the whole competition, how teachers and their pupils evaluate it.