Specifika integrace dětí mimořádně nadaných do mateřských škol
Specifics of the integration of exceptionally gifted children in kindergarten
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/49288Identifikátory
SIS: 117336
Katalog UK: 990014246920106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Zemková, Jaroslava
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Pedagogika předškolního věku
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
11. 1. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Mimořádné nadání, předškolní věk, identifikace nadaných, vzdělávání nadaných, integrace, inkluze, segregaceKlíčová slova (anglicky)
Exceptional talent, preschool age, identification of gifted, education of gifted, integration, inclusion, segregationDiplomová práce se zabývá problematikou integrace dětí mimořádně nadaných do mateřských škol. Přibližuje potřeby a nároky těchto dětí - na rodiče, pedagogy, prostředí, formy a metody vzdělávání. Praktická část se zaměřuje na konkrétní výzkum - vyhledávání nadaných dětí v mateřských školách a zjišťování podmínek jejich vzdělávání. Výzkum byl proveden prostřednictvím e-mailu mezi pedagogy mateřských škol ve všech 14 krajích České republiky. Praktická část je doplněna dvěma kazuistikami o mimořádně nadaných dětech (chlapci a dívce), které jsou (resp. byly) integrovány a vzdělávány v soukromých mateřských školách. Závěr diplomové práce obsahuje návrhy dalšího postupu pro praxi.
This thesis deals with the integration of gifted children to kindergarten. It outlines the needs and demands of these children - parents, educators, environment, forms and methods of education. The practical part focuses on specific research - identifying gifted children in kindergarten and on the conditions of their education. The research was conducted by e-mail between kindergarten teachers in all 14 regions of the Czech Republic. The practical part is supplemented by two case report of exceptionally gifted children (a boy and a girl) who are (resp. were) integrated and educated in private nursery schools. Conclusion The thesis contains suggestions for how to practice.
