Zobrazit minimální záznam

Relationship of children with intellectual disabilites to physical activites
dc.contributor.advisorLejčarová, Alena
dc.creatorSlavíková, Sylvie
dc.date.accessioned2017-05-08T11:22:16Z
dc.date.available2017-05-08T11:22:16Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/48949
dc.description.abstractNázev: Vztah dětí s mentálním postižením k pohybovým aktivitám Subjekt: Výzkumné práce se zúčastnilo 229 žáků (89 dívek a 140 chlapců, průměrný věk 14, 10 ± 1,22) pražských základních škol praktických a 30 žáků (11 dívek a 19 chlapců, průměrný věk 15,92 ± 1, 28 ) pražských základních škol speciálních. Cíl práce: Zjistit vztah dětí s mentálním postižením, resp. žáků základních škol praktických a základních škol speciálních k pohybovým aktivitám. Metoda: Pro splnění cíle byly použity dva nestandardizované dotazníky. Oba obsahovaly deset strukturovaných i nestrukturovaných položek, které zjišťovaly vztah dětí s mentálním postižením k pohybovým aktivitám - konkrétně ke školní tělesné výchově (v prvním dotazníku) a popř. sportu, který děti provozují ve svém volném čase (ve druhém dotazníku). Výsledky: Hypotéza, ve které jsme předpokládali největší oblíbenost tělesné výchovy jako školního předmětu žáky základních škol praktických i speciálních, se nepotvrdila. Jen velmi málo žáků základních škol praktických i speciálních navštěvuje sportovní aktivity ve svém volném čase. Zjistili jsme, že je i málo žáků, kteří navštěvují sportovní kroužky při škole. Poslední hypotéza zkoumající jak se žáci ke sportu dostali, se nám také nepotvrdila. Škola se nestala hlavním místem, kde se žáci o sportu dozvěděli a jak se...cs_CZ
dc.description.abstractTitle: Relationship of children with intellectual disabilities to physical activities. Subject: Research work was attended by 229 pupils (89 girls and 140 boys, mean age 14, 10 ± 1, 22) Prague's elementary schools practical and 30 pupils (11 girls and 19 boys, mean age 15, 92 ± 1, 28) Prague's elementary schools special. Goal of the research: To determine the relationship of children with intellectual disabilities, respectively pupils in primary schools practical and primary schools special to physical activities. Method: To meet the targets were used two unstandardized questionnaires. Both contained a ten-structured and unstructured items that identify the relationship of children with intellectual disabilities to physical activity - specifically the school physical education (in the first questionnaire) and where applicable sport that kids do in their spare time (in the second questionnaire). Results: Hypothesis, which we assumed most popular physical education as a school subject of elementary school pupils of practical and special, has not been confirmed. Very few pupil sof primary school special and practical do sport activities in their spare time. We found that even the few pupils who attend school's sporting activities. The last hypothesis investigating how pupils get to the sport, were...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.titleVztah dětí s mentálním postižením k pohybovým aktivitámcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-09-20
dc.description.departmentPedagogika, psychologie a didaktikacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.identifier.repId82440
dc.title.translatedRelationship of children with intellectual disabilites to physical activitesen_US
dc.contributor.refereeTilinger, Pavel
dc.identifier.aleph001449359
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePhysical Education and Sporten_US
thesis.degree.disciplineTělesná výchova a sportcs_CZ
thesis.degree.programPhysical Education and Sporten_US
thesis.degree.programTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Pedagogika, psychologie a didaktikacs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-discipline.enPhysical Education and Sporten_US
uk.degree-program.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-program.enPhysical Education and Sporten_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNázev: Vztah dětí s mentálním postižením k pohybovým aktivitám Subjekt: Výzkumné práce se zúčastnilo 229 žáků (89 dívek a 140 chlapců, průměrný věk 14, 10 ± 1,22) pražských základních škol praktických a 30 žáků (11 dívek a 19 chlapců, průměrný věk 15,92 ± 1, 28 ) pražských základních škol speciálních. Cíl práce: Zjistit vztah dětí s mentálním postižením, resp. žáků základních škol praktických a základních škol speciálních k pohybovým aktivitám. Metoda: Pro splnění cíle byly použity dva nestandardizované dotazníky. Oba obsahovaly deset strukturovaných i nestrukturovaných položek, které zjišťovaly vztah dětí s mentálním postižením k pohybovým aktivitám - konkrétně ke školní tělesné výchově (v prvním dotazníku) a popř. sportu, který děti provozují ve svém volném čase (ve druhém dotazníku). Výsledky: Hypotéza, ve které jsme předpokládali největší oblíbenost tělesné výchovy jako školního předmětu žáky základních škol praktických i speciálních, se nepotvrdila. Jen velmi málo žáků základních škol praktických i speciálních navštěvuje sportovní aktivity ve svém volném čase. Zjistili jsme, že je i málo žáků, kteří navštěvují sportovní kroužky při škole. Poslední hypotéza zkoumající jak se žáci ke sportu dostali, se nám také nepotvrdila. Škola se nestala hlavním místem, kde se žáci o sportu dozvěděli a jak se...cs_CZ
uk.abstract.enTitle: Relationship of children with intellectual disabilities to physical activities. Subject: Research work was attended by 229 pupils (89 girls and 140 boys, mean age 14, 10 ± 1, 22) Prague's elementary schools practical and 30 pupils (11 girls and 19 boys, mean age 15, 92 ± 1, 28) Prague's elementary schools special. Goal of the research: To determine the relationship of children with intellectual disabilities, respectively pupils in primary schools practical and primary schools special to physical activities. Method: To meet the targets were used two unstandardized questionnaires. Both contained a ten-structured and unstructured items that identify the relationship of children with intellectual disabilities to physical activity - specifically the school physical education (in the first questionnaire) and where applicable sport that kids do in their spare time (in the second questionnaire). Results: Hypothesis, which we assumed most popular physical education as a school subject of elementary school pupils of practical and special, has not been confirmed. Very few pupil sof primary school special and practical do sport activities in their spare time. We found that even the few pupils who attend school's sporting activities. The last hypothesis investigating how pupils get to the sport, were...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Pedagogika, psychologie a didaktikacs_CZ
dc.identifier.lisID990014493590106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV