Show simple item record

Conifers in the education of the biology
dc.contributor.advisorSkýbová, Jana
dc.creatorPodroužková, Vanda
dc.date.accessioned2017-05-08T11:00:01Z
dc.date.available2017-05-08T11:00:01Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/48847
dc.description.abstract2 Abstrakt Diplomová práce se zabývá jehličnany (Pinopsida) a jejich využitím při výuce přírodopisu na základních školách a biologie na nižším stupni víceletých gymnázií. Cílem je analyzovat problematiku jehličnanů (Pinopsida) v RVP pro základní vzdělávání a ve vybraných učebnicích, zjistit úroveň výuky problematiky jehličnanů (Pinopsida) na druhém stupni ZŠ a nižším stupni víceletých gymnázií na Benešovsku a navrhnout projekt s tematikou jehličnanů (Pinopsida) pro druhý stupeň ZŠ a nižší stupeň víceletých gymnázií, s ověřením dílčí části ve výuce. V teoretické části práce se zabývám jehličnany (Pinopsida) z biologického hlediska. Charakterizuji skupinu jehličnanů (Pinopsida), zástupce na území ČR a zabývám se i ekologií jehličnanů (Pinopsida). Ve výzkumné části uvádím formou textu a tabulek výsledky analýzy RVP pro základní vzdělávání a analýzy učebnic přírodopisu. Dále uvádím formou tabulek a grafů výsledky výzkumu zaměřeného na úroveň výuky problematiky jehličnanů (Pinopsida) na základních školách a gymnáziích okresu Benešov. Tento výzkum jsem provedla pomocí metody dotazníkové. Nakonec uvádím navržený projekt: Za vůní pryskyřice, částečně ověřený na základní škole. Tato práce je určena všem, kteří se zajímají o problematiku jehličnanů (Pinopsida) z didaktického hlediska.cs_CZ
dc.description.abstract3 Abstract This thesis covers conifers (Pinopsida) and their use in teaching natural science in primary schools and biology in secondary schools. The aim is to analyze the problems of conifers (Pinopsida) at FEP (Framework Education Programme) for basic education and in selected textbooks, to determine the level of teaching conifers (Pinopsida) in primary schools and secondary schools in the Benešov region and propose a project with the theme of conifers (Pinopsida) for primary and secondary schools, with partial verification in the classroom. The theoretical part is concerned with conifers (Pinopsida) from a biological point of view. Characterize a group of conifers (Pinopsida), it's representatives in the Czech Republic and also deal with the ecology of conifers (Pinopsida). In the research part, using text and tables I mention results of analysis of FEP for basic education and analysis of textbooks. Later in the form of tables and graphs I mention the results of research on teaching conifers (Pinopsida) in primary and secondary schools in the Benešov region. Research was conducted using the questionnaire. Finally, I present the proposed project: The scent of resin partially verified in primary school. This work is intended for all who are interested in the conifers (Pinopsida) from the didactic point of view.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectjehličnanycs_CZ
dc.subjectdidaktika jehličnanůcs_CZ
dc.subjectconifersen_US
dc.subjectdidactic of conifersen_US
dc.titleJehličnany ve výuce přírodopisu a biologiecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-09-19
dc.description.departmentKatedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId97178
dc.title.translatedConifers in the education of the biologyen_US
dc.contributor.refereeVítová, Eva
dc.identifier.aleph001387627
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Biology - Physical Educationen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - tělesná výchovacs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - tělesná výchovacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Biology - Physical Educationen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs2 Abstrakt Diplomová práce se zabývá jehličnany (Pinopsida) a jejich využitím při výuce přírodopisu na základních školách a biologie na nižším stupni víceletých gymnázií. Cílem je analyzovat problematiku jehličnanů (Pinopsida) v RVP pro základní vzdělávání a ve vybraných učebnicích, zjistit úroveň výuky problematiky jehličnanů (Pinopsida) na druhém stupni ZŠ a nižším stupni víceletých gymnázií na Benešovsku a navrhnout projekt s tematikou jehličnanů (Pinopsida) pro druhý stupeň ZŠ a nižší stupeň víceletých gymnázií, s ověřením dílčí části ve výuce. V teoretické části práce se zabývám jehličnany (Pinopsida) z biologického hlediska. Charakterizuji skupinu jehličnanů (Pinopsida), zástupce na území ČR a zabývám se i ekologií jehličnanů (Pinopsida). Ve výzkumné části uvádím formou textu a tabulek výsledky analýzy RVP pro základní vzdělávání a analýzy učebnic přírodopisu. Dále uvádím formou tabulek a grafů výsledky výzkumu zaměřeného na úroveň výuky problematiky jehličnanů (Pinopsida) na základních školách a gymnáziích okresu Benešov. Tento výzkum jsem provedla pomocí metody dotazníkové. Nakonec uvádím navržený projekt: Za vůní pryskyřice, částečně ověřený na základní škole. Tato práce je určena všem, kteří se zajímají o problematiku jehličnanů (Pinopsida) z didaktického hlediska.cs_CZ
uk.abstract.en3 Abstract This thesis covers conifers (Pinopsida) and their use in teaching natural science in primary schools and biology in secondary schools. The aim is to analyze the problems of conifers (Pinopsida) at FEP (Framework Education Programme) for basic education and in selected textbooks, to determine the level of teaching conifers (Pinopsida) in primary schools and secondary schools in the Benešov region and propose a project with the theme of conifers (Pinopsida) for primary and secondary schools, with partial verification in the classroom. The theoretical part is concerned with conifers (Pinopsida) from a biological point of view. Characterize a group of conifers (Pinopsida), it's representatives in the Czech Republic and also deal with the ecology of conifers (Pinopsida). In the research part, using text and tables I mention results of analysis of FEP for basic education and analysis of textbooks. Later in the form of tables and graphs I mention the results of research on teaching conifers (Pinopsida) in primary and secondary schools in the Benešov region. Research was conducted using the questionnaire. Finally, I present the proposed project: The scent of resin partially verified in primary school. This work is intended for all who are interested in the conifers (Pinopsida) from the didactic point of view.en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV