Zkvalitnění písemného projevu jako jedné z řečových dovedností ve výuce němčiny dospělých
Improvement of Writing as One of the Language Skills in Teaching German to Adults
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/48825Identifiers
Study Information System: 95869
Collections
- Kvalifikační práce [19159]
Author
Advisor
Referee
Bučková, Tamara
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - German language
Department
Information is unavailable
Date of defense
14. 9. 2011
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
chyby v písemném projevu, referenční úroveň A2, syntax, výuka němčiny dospělýchKeywords (English)
errors in writing, level A2, syntax, teaching German to adultsNázev: Zkvalitnění písemného projevu jako jedné z řečových dovedností ve výuce němčiny dospělých Abstrakt: Diplomová práce se zabývá chybami v oblasti postavení slovesa v písemného projevu v němčině studentů kombinované formy studia na Vysoké škole manažerské informatiky a ekonomiky v Praze. Srovnávány jsou chyby v syntaktických jevech odpovídajících referenční úrovni A2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky v úlohách zaměřených na rozvoj písemného projevu. Dosažené výsledky ukazují, že průpravná cvičení vypracovaná za účelem zkvalitnění písemného projevu mají své opodstatnění. Po jejich aplikaci se zkvalitnil písemný projev studentů - snížil se počet chyb - v oznamovacích větách s nepřímým pořádkem slov, souvětích se spojkami ovlivňujícími i neovlivňujícími slovosled a ve slovosledu vět vedlejších. Klíčová slova: chyby v písemném projevu, referenční úroveň A2, syntax, výuka němčiny dospělých
Title: Improvement of Writing as One of the Language Skills in Teaching German to Adults Summary: The thesis deals with errors in the position of verb in writing assignments of adult distance-studies students of College of Information Management and Business Administration in Prague. Errors are counted in writing assignments of students who reach level A2 according to the Common European Framework of Reference for Languages. Errors are considered with respect to training exercises. The results show that training exercises decreased the number of errors positively in case of sentences with indirect word order and in compound and complex sentences. Key words: errors in writing, level A2, syntax, teaching German to adults