Zkvalitnění písemného projevu jako jedné z řečových dovedností ve výuce němčiny dospělých
Improvement of Writing as One of the Language Skills in Teaching German to Adults
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/48825Identifikátory
SIS: 95869
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Bučková, Tamara
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - německý jazyk
Katedra / ústav / klinika
Katedra germanistiky
Datum obhajoby
14. 9. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
chyby v písemném projevu, referenční úroveň A2, syntax, výuka němčiny dospělýchKlíčová slova (anglicky)
errors in writing, level A2, syntax, teaching German to adultsNázev: Zkvalitnění písemného projevu jako jedné z řečových dovedností ve výuce němčiny dospělých Abstrakt: Diplomová práce se zabývá chybami v oblasti postavení slovesa v písemného projevu v němčině studentů kombinované formy studia na Vysoké škole manažerské informatiky a ekonomiky v Praze. Srovnávány jsou chyby v syntaktických jevech odpovídajících referenční úrovni A2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky v úlohách zaměřených na rozvoj písemného projevu. Dosažené výsledky ukazují, že průpravná cvičení vypracovaná za účelem zkvalitnění písemného projevu mají své opodstatnění. Po jejich aplikaci se zkvalitnil písemný projev studentů - snížil se počet chyb - v oznamovacích větách s nepřímým pořádkem slov, souvětích se spojkami ovlivňujícími i neovlivňujícími slovosled a ve slovosledu vět vedlejších. Klíčová slova: chyby v písemném projevu, referenční úroveň A2, syntax, výuka němčiny dospělých
Title: Improvement of Writing as One of the Language Skills in Teaching German to Adults Summary: The thesis deals with errors in the position of verb in writing assignments of adult distance-studies students of College of Information Management and Business Administration in Prague. Errors are counted in writing assignments of students who reach level A2 according to the Common European Framework of Reference for Languages. Errors are considered with respect to training exercises. The results show that training exercises decreased the number of errors positively in case of sentences with indirect word order and in compound and complex sentences. Key words: errors in writing, level A2, syntax, teaching German to adults