Prezidenti České republiky a jejich mediální obraz
Presidents of the Czech Republic - Medial Representations of Václav Havel and Václav Klaus
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/48811Identifikátory
SIS: 111237
Katalog UK: 990013855990106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hogenová, Anna
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy dějepis - základy společenských věd
Katedra / ústav / klinika
Katedra občanské výchovy a filosofie
Datum obhajoby
12. 9. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
prezident, Česká republika, Václav Havel, Václav Klaus, mediální obraz, obsahová analýza, TýdenKlíčová slova (anglicky)
presindent, Czech republic, Václav Havel, Václav Klaus, media image, medial representation, content analysis, TýdenJaroslav Šimáček - Abstrakt diplomové práce Diplomová práce "Prezidenti České republiky a jejich mediální obraz" analyzuje mediální obraz prezidentů ČR Václava Havla a Václava Klause v časopise Týden. Po vymezení role prezidenta v českém politickém systému a seznámení s konkrétními hlavami státu v životopisné části se autor zabývá rolí a funkcí médií v současném světě. Objasňuje přitom způsoby mediální komunikace a vytváření mediálních obrazů. Následně zkoumá nové technologické možnosti médií a postup při obsahové analýze médií, která je vybraná jako hlavní metoda. V metodologické části autor sestavuje hypotézy, týkající se mediálního obrazu prezidentů ČR, popisuje konkrétní metody práce a charakterizuje vybrané médium. Zvoleným výzkumným obdobím je druhé funkční období obou prezidentů. V praktické části se autor snaží stanovené hypotézy dokázat nebo vyvrátit. Výzkum probíhá především v internetovém archivu časopisu Týden, který obsahuje data od roku 1994 a je poměrně přehledný. Cílem práce je vytvoření mediálního obrazu Václava Havla a Václava Klause ve vybraném médiu. Klíčová slova: prezident, Česká republika, Václav Havel, Václav Klaus, média, mediální obraz, obsahová analýza, Týden
Jaroslav Šimáček - Diploma Thesis Abstract The diploma thesis "Presidents of the Czech Republic - Medial representations of Václav Havel and Václav Klaus" analyses media images of presidents of Czech Republic Václav Havel and Václav Klaus in magazine Týden. After delimination president's role in czech political system and introducing to concrete heads of the state in the biographical part, author deals with media's role and function in contemporary world. At the same time he brings out medial communication manners and generation media images. Consequently he examines new technological possibilities in medial world plus procedure at media content analysis, which is chosen as main method. In methodology part author links hypotheses, concerning with media images of czech presidents, also describes concrete working methods and characterizes choice of medium. Select experimental period is the second presidential term of both presidents. In practical part author tries to prove or disprove given hypotheses. The research proceeds first of all in the internet archive of magazine Týden, that contains data since 1994 and is relatively well - aranged. The aim of this diploma thesis is creation of media images of Václav Havel and Václav Klaus in chosen medium. Key words: president, Czech Republic, Václav Havel, Václav...
