Zobrazit minimální záznam

Presidents of the Czech Republic - Medial Representations of Václav Havel and Václav Klaus
dc.contributor.advisorKubišová, Zuzana
dc.creatorŠimáček, Jaroslav
dc.date.accessioned2017-05-08T10:52:10Z
dc.date.available2017-05-08T10:52:10Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/48811
dc.description.abstractJaroslav Šimáček - Abstrakt diplomové práce Diplomová práce "Prezidenti České republiky a jejich mediální obraz" analyzuje mediální obraz prezidentů ČR Václava Havla a Václava Klause v časopise Týden. Po vymezení role prezidenta v českém politickém systému a seznámení s konkrétními hlavami státu v životopisné části se autor zabývá rolí a funkcí médií v současném světě. Objasňuje přitom způsoby mediální komunikace a vytváření mediálních obrazů. Následně zkoumá nové technologické možnosti médií a postup při obsahové analýze médií, která je vybraná jako hlavní metoda. V metodologické části autor sestavuje hypotézy, týkající se mediálního obrazu prezidentů ČR, popisuje konkrétní metody práce a charakterizuje vybrané médium. Zvoleným výzkumným obdobím je druhé funkční období obou prezidentů. V praktické části se autor snaží stanovené hypotézy dokázat nebo vyvrátit. Výzkum probíhá především v internetovém archivu časopisu Týden, který obsahuje data od roku 1994 a je poměrně přehledný. Cílem práce je vytvoření mediálního obrazu Václava Havla a Václava Klause ve vybraném médiu. Klíčová slova: prezident, Česká republika, Václav Havel, Václav Klaus, média, mediální obraz, obsahová analýza, Týdencs_CZ
dc.description.abstractJaroslav Šimáček - Diploma Thesis Abstract The diploma thesis "Presidents of the Czech Republic - Medial representations of Václav Havel and Václav Klaus" analyses media images of presidents of Czech Republic Václav Havel and Václav Klaus in magazine Týden. After delimination president's role in czech political system and introducing to concrete heads of the state in the biographical part, author deals with media's role and function in contemporary world. At the same time he brings out medial communication manners and generation media images. Consequently he examines new technological possibilities in medial world plus procedure at media content analysis, which is chosen as main method. In methodology part author links hypotheses, concerning with media images of czech presidents, also describes concrete working methods and characterizes choice of medium. Select experimental period is the second presidential term of both presidents. In practical part author tries to prove or disprove given hypotheses. The research proceeds first of all in the internet archive of magazine Týden, that contains data since 1994 and is relatively well - aranged. The aim of this diploma thesis is creation of media images of Václav Havel and Václav Klaus in chosen medium. Key words: president, Czech Republic, Václav Havel, Václav...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectprezidentcs_CZ
dc.subjectČeská republikacs_CZ
dc.subjectVáclav Havelcs_CZ
dc.subjectVáclav Klauscs_CZ
dc.subjectmediální obrazcs_CZ
dc.subjectobsahová analýzacs_CZ
dc.subjectTýdencs_CZ
dc.subjectpresindenten_US
dc.subjectCzech republicen_US
dc.subjectVáclav Havelen_US
dc.subjectVáclav Klausen_US
dc.subjectmedia imageen_US
dc.subjectmedial representationen_US
dc.subjectcontent analysisen_US
dc.subjectTýdenen_US
dc.titlePrezidenti České republiky a jejich mediální obrazcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-09-12
dc.description.departmentKatedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId111237
dc.title.translatedPresidents of the Czech Republic - Medial Representations of Václav Havel and Václav Klausen_US
dc.contributor.refereeHogenová, Anna
dc.identifier.aleph001385599
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools History - Social Sciensesen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy dějepis - základy společenských vědcs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy dějepis - základy společenských vědcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools History - Social Sciensesen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csJaroslav Šimáček - Abstrakt diplomové práce Diplomová práce "Prezidenti České republiky a jejich mediální obraz" analyzuje mediální obraz prezidentů ČR Václava Havla a Václava Klause v časopise Týden. Po vymezení role prezidenta v českém politickém systému a seznámení s konkrétními hlavami státu v životopisné části se autor zabývá rolí a funkcí médií v současném světě. Objasňuje přitom způsoby mediální komunikace a vytváření mediálních obrazů. Následně zkoumá nové technologické možnosti médií a postup při obsahové analýze médií, která je vybraná jako hlavní metoda. V metodologické části autor sestavuje hypotézy, týkající se mediálního obrazu prezidentů ČR, popisuje konkrétní metody práce a charakterizuje vybrané médium. Zvoleným výzkumným obdobím je druhé funkční období obou prezidentů. V praktické části se autor snaží stanovené hypotézy dokázat nebo vyvrátit. Výzkum probíhá především v internetovém archivu časopisu Týden, který obsahuje data od roku 1994 a je poměrně přehledný. Cílem práce je vytvoření mediálního obrazu Václava Havla a Václava Klause ve vybraném médiu. Klíčová slova: prezident, Česká republika, Václav Havel, Václav Klaus, média, mediální obraz, obsahová analýza, Týdencs_CZ
uk.abstract.enJaroslav Šimáček - Diploma Thesis Abstract The diploma thesis "Presidents of the Czech Republic - Medial representations of Václav Havel and Václav Klaus" analyses media images of presidents of Czech Republic Václav Havel and Václav Klaus in magazine Týden. After delimination president's role in czech political system and introducing to concrete heads of the state in the biographical part, author deals with media's role and function in contemporary world. At the same time he brings out medial communication manners and generation media images. Consequently he examines new technological possibilities in medial world plus procedure at media content analysis, which is chosen as main method. In methodology part author links hypotheses, concerning with media images of czech presidents, also describes concrete working methods and characterizes choice of medium. Select experimental period is the second presidential term of both presidents. In practical part author tries to prove or disprove given hypotheses. The research proceeds first of all in the internet archive of magazine Týden, that contains data since 1994 and is relatively well - aranged. The aim of this diploma thesis is creation of media images of Václav Havel and Václav Klaus in chosen medium. Key words: president, Czech Republic, Václav Havel, Václav...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
dc.identifier.lisID990013855990106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV