Marketingový výzkum merchandisingu české fotbalové reprezentace
Marketing research of merchanidising Czech national football team
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/48707Identifiers
Study Information System: 104829
Collections
- Kvalifikační práce [8844]
Author
Advisor
Referee
Veselý, Kamil
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
14. 9. 2011
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
fotbal, marketingový výzkum, merchandising, produkt, stadion, e-shopKeywords (English)
football, marketing research, merchandising, product, stadium, e-shopNázev: Marketingový výzkum o merchandisingu české fotbalové reprezentace Cíle: Cílem této práce je vyzkoumat postoj registrovaných uživatelů na webových stránkách www.fotbal.cz k šíři nabídky a cenové dostupnosti produktů merchandisingu české fotbalové reprezentace v oficiálním e-shopu a ve stánku přímo na stadionu při domácích zápasech české fotbalové reprezentace. Z interpretace výsledků, které budou získány pomocí marketingového výzkumu, je úkolem navrhnout návrhy na vylepšení současné nabídky produktů merchandisingu a optimalizovat a zvýšení povědomí o oficiálním e-shopu s merchandisingem české fotbalové reprezentace. Metody: K získání dat od respondentů byla použita metoda elektronického dotazování. Dotazníky byly ukládány pomocí internetové aplikace Google Docs. Výsledky: Respondenti se vyjádřili komplexně k merchandisingu české fotbalové reprezentace. Vyhodnocení získaných dat bylo základem pro stanovení návrhů a doporučení k celkovému vylepšení merchandisingu. Tyto návrhy a doporučení směřovaly k marketingové agentuře STES a společnosti BIGSPORT. Klíčová slova: marketingový výzkum, popularita sportu, fotbal
Title: Marketing research of merchandising of Czech national football team Objectives: The aim of this work is to try out the position of registered users on the website www.fotbal.cz the breadth of supply and affordability of products, merchandising Czech national football team in official e-shop and stand in the stadium for home matches, the Czech national football team. The interpretation of the results to be obtained through marketing research, the task of proposing suggestions for improvements to current product offerings and optimize merchandising and increase awareness of the official e-shop merchandising Czech national football team. Methods: To obtain data from respondents was used method of electronic polling. Questionnaires were stored using the Internet with Google Docs. Results: Respondents expressed a comprehensive merchandising Czech national football team. Evaluation of the data was the basis for the determination of proposals and recommendations to improve the overall merchandising. These proposals and recommendations aimed at the marketing agency STES and company BIGSPORT. Keywords: football, marketing research, merchandising, product, stadium, e-shop