Digitální učební objekty
Digital learning objects
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/48662Identifiers
Study Information System: 112923
Collections
- Kvalifikační práce [19159]
Author
Advisor
Referee
Tocháček, Daniel
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Mathematics - Information Technology
Department
Information is unavailable
Date of defense
12. 9. 2011
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Práce se v úvodu zabývá problematikou digitálních výukových objektů obecně, poté se zaměřuje na objekty typu hra. Stručně shrnuje jejich výhody a nevýhody. Hlavním cílem praktické části práce je vytvoření vlastní výukové hry se zaměřením na "algoritmy" a jejich testování ve výuce. Na závěr jsou vyhodnoceny výsledky testování z hlediska obsažené učební látky a z hlediska zájmu žáků.
SUMMARY: In the beginning the thesis deals with the digital learning objects in general, and then it focuses on the game type objects. Their advantages and disadvantages are briefly summarized. The main aim of the practical part is to create an own learning game focusing on "algorithms" and its testing in the classroom. At the conclusion of the work, the test results are evaluated in terms of subject matter contained and in terms of pupils' interest.