Zobrazit minimální záznam

Literature und Music: Woyzeck and Wozzeck.Alban Berg's Musical Adaptation of the drama by Georg Büchner
Literatura a hudba: Woyzeck a Wozzeck. Hudební zpracování dramatu Georga Büchnera Albanem Bergem
dc.contributor.advisorHaupenthal, Thomas Maria
dc.creatorStanovská, Tereza
dc.date.accessioned2017-05-08T10:07:09Z
dc.date.available2017-05-08T10:07:09Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/48631
dc.description.abstractNÁZEV: Literatura a hudba: Woyzeck a Wozzeck. Hudební zpracování dramatu Georga Büchnera Albanem Bergem ABSTRAKT: Tato diplomová práce se zabývá hudebním zpracováním opery Wozzeck skladatele Albana Berga v souvislosti s její literární předlohou. Teoretická část poskytuje přehled nejdůležitějších informací o autorech a vzniku obou děl na základě příslušných zdrojů. Praktická část klade hlavní důraz na operní libreto, přesněji řečeno na podobnosti a odchylky v jeho formální i jazykové struktuře a jejich vliv na obsah a výpověď díla. Dalším předmětem zájmu je hudební řeč a její charakteristické rysy, zejména zacházení s hlasem, instrumentace a motivy v opeře. Pozornost je rovněž věnována výskytu autobiografických prvků a kritice díla. KLÍČOVÁ SLOVA: opera, drama, Woyzeck, Wozzeck, Alban Berg, Karl Emil Franzos, libreto, scény, vypuštění, změna, literární předlohacs_CZ
dc.description.abstractTITLE: Literature und Music: Woyzeck and Wozzeck. Alban Berg's Musical Adaptation of the Drama by Georg Büchner. SUMMARY: This thesis deals with a musical adaptation of the opera Wozzeck by the composer Alban Berg in the context of its literary model. The theoretical part offers an overview of the most important information and data about the authors and the origin of their works, based on the relevant sources. In the practical part, the principal emphasis is put on the libretto, specifically on formal and language similarities and differences detected in the text and their impact on the content and message of the work. Another focus is on musical language and its essential features, especially on the treatment of the voice, instrumentation and motives in the opera. The attention is also paid to the occurrence of autobiographical elements and critical reviews of the work. KEYWORDS: opera, drama, Woyzeck, Wozzeck, Alban Berg, Karl Emil Franzos, libretto, scenes, elision, alteration, literary modelen_US
dc.languageGermancs_CZ
dc.language.isode_DE
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectoperacs_CZ
dc.subjectdramacs_CZ
dc.subjectWoyzeckcs_CZ
dc.subjectWozzeckcs_CZ
dc.subjectAlban Bergcs_CZ
dc.subjectKarl Emil Franzoscs_CZ
dc.subjectlibretocs_CZ
dc.subjectscénycs_CZ
dc.subjectvynechánícs_CZ
dc.subjectzměnacs_CZ
dc.subjectliterární předlohacs_CZ
dc.subjectoperaen_US
dc.subjectdramaen_US
dc.subjectWoyzecken_US
dc.subjectWozzecken_US
dc.subjectAlban Bergen_US
dc.subjectKarl Emil Franzosen_US
dc.subjectlibrettoen_US
dc.subjectscenesen_US
dc.subjectelisionen_US
dc.subjectalterationen_US
dc.subjectliterary modelen_US
dc.titleLiteratur und Musik: Woyzeck und Wozzeck. Alban Bergs musikalische Bearbeitung des Dramas von Georg Büchnerde_DE
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-01-17
dc.description.departmentKatedra germanistikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId91840
dc.title.translatedLiterature und Music: Woyzeck and Wozzeck.Alban Berg's Musical Adaptation of the drama by Georg Büchneren_US
dc.title.translatedLiteratura a hudba: Woyzeck a Wozzeck. Hudební zpracování dramatu Georga Büchnera Albanem Bergemcs_CZ
dc.contributor.refereeGlosíková, Viera
dc.identifier.aleph001425725
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Music - Germanen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy hudební výchova - německý jazykcs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra germanistikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy hudební výchova - německý jazykcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Music - Germanen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csNÁZEV: Literatura a hudba: Woyzeck a Wozzeck. Hudební zpracování dramatu Georga Büchnera Albanem Bergem ABSTRAKT: Tato diplomová práce se zabývá hudebním zpracováním opery Wozzeck skladatele Albana Berga v souvislosti s její literární předlohou. Teoretická část poskytuje přehled nejdůležitějších informací o autorech a vzniku obou děl na základě příslušných zdrojů. Praktická část klade hlavní důraz na operní libreto, přesněji řečeno na podobnosti a odchylky v jeho formální i jazykové struktuře a jejich vliv na obsah a výpověď díla. Dalším předmětem zájmu je hudební řeč a její charakteristické rysy, zejména zacházení s hlasem, instrumentace a motivy v opeře. Pozornost je rovněž věnována výskytu autobiografických prvků a kritice díla. KLÍČOVÁ SLOVA: opera, drama, Woyzeck, Wozzeck, Alban Berg, Karl Emil Franzos, libreto, scény, vypuštění, změna, literární předlohacs_CZ
uk.abstract.enTITLE: Literature und Music: Woyzeck and Wozzeck. Alban Berg's Musical Adaptation of the Drama by Georg Büchner. SUMMARY: This thesis deals with a musical adaptation of the opera Wozzeck by the composer Alban Berg in the context of its literary model. The theoretical part offers an overview of the most important information and data about the authors and the origin of their works, based on the relevant sources. In the practical part, the principal emphasis is put on the libretto, specifically on formal and language similarities and differences detected in the text and their impact on the content and message of the work. Another focus is on musical language and its essential features, especially on the treatment of the voice, instrumentation and motives in the opera. The attention is also paid to the occurrence of autobiographical elements and critical reviews of the work. KEYWORDS: opera, drama, Woyzeck, Wozzeck, Alban Berg, Karl Emil Franzos, libretto, scenes, elision, alteration, literary modelen_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra germanistikycs_CZ
dc.identifier.lisID990014257250106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV