Házená ve výuce tělesné výchovy na 2. stupni základní školy
Handball in Physical Education for students of the 2nd grate of primary school
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/48607Identifikátory
SIS: 106912
Kolekce
- Kvalifikační práce [18049]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Jahodová, Gabriela
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - technická a informační výchova - Učitelství pro 2. stupeň základní školy - tělesná výchova
Katedra / ústav / klinika
Katedra tělesné výchovy
Datum obhajoby
6. 9. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
házená, tělesná výchova, nácvikKlíčová slova (anglicky)
handball, physical education, trainingDiplomová práce se zabývá problematikou výuky házené na druhém stupni základních škol. Geograficky je zaměřena na oblast Prahy a Středočeského kraje. Výzkumné informace uvedené v diplomové práci byly získány metodou dotazníku, experimentu a pozorování. Práce mapuje zařazování házené do hodin tělesné výchovy na druhém stupni základních škol. Zjišťuje oblíbenost házené mezi učiteli i žáky ve srovnání s ostatními sportovními hrami. Zkoumá, jaké materiální a prostorové podmínky mají školy pro hodiny tělesné výchovy k dispozici a zda je toto vybavení dostačující pro nácvik házené. Práce obsahuje také informace k metodám nácviku základních hráčských dovedností a model výuky házené v rozsahu deseti vyučovacích jednotek.
SUMMARY: This thesis deals with teaching handball at secondary schools. Geographically it focuses on districts of Prague and Central Bohemia. The research methods used in the thesis are questionnaire, experimentation and observation. The paper monitors inclusion of handball in physical education classes at secondary schools. It inquires the popularity of handball between teachers and pupils compared with other sport games. It studies what material and space conditions schools have at their disposal for physical education classes and whether these conditions are sufficient for handball practice. The paper also includes the information about practice methods of the basic player skills and a conception of teaching handball in ten lessons.