Házená ve výuce tělesné výchovy na 2. stupni základní školy
Handball in Physical Education for students of the 2nd grate of primary school
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/48607Identifiers
Study Information System: 106912
Collections
- Kvalifikační práce [19346]
Author
Advisor
Referee
Jahodová, Gabriela
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Information Technology - Teaching Degree for Lower Secondary Schools - Physical Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
6. 9. 2011
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
házená, tělesná výchova, nácvikKeywords (English)
handball, physical education, trainingDiplomová práce se zabývá problematikou výuky házené na druhém stupni základních škol. Geograficky je zaměřena na oblast Prahy a Středočeského kraje. Výzkumné informace uvedené v diplomové práci byly získány metodou dotazníku, experimentu a pozorování. Práce mapuje zařazování házené do hodin tělesné výchovy na druhém stupni základních škol. Zjišťuje oblíbenost házené mezi učiteli i žáky ve srovnání s ostatními sportovními hrami. Zkoumá, jaké materiální a prostorové podmínky mají školy pro hodiny tělesné výchovy k dispozici a zda je toto vybavení dostačující pro nácvik házené. Práce obsahuje také informace k metodám nácviku základních hráčských dovedností a model výuky házené v rozsahu deseti vyučovacích jednotek.
SUMMARY: This thesis deals with teaching handball at secondary schools. Geographically it focuses on districts of Prague and Central Bohemia. The research methods used in the thesis are questionnaire, experimentation and observation. The paper monitors inclusion of handball in physical education classes at secondary schools. It inquires the popularity of handball between teachers and pupils compared with other sport games. It studies what material and space conditions schools have at their disposal for physical education classes and whether these conditions are sufficient for handball practice. The paper also includes the information about practice methods of the basic player skills and a conception of teaching handball in ten lessons.