Netradiční výrazové prostředky a techniky. Matematické principy v komparaci netradičního výtvarného a hudebního díla
Unconventional Means of expression and techniques. Mathematical principles in comparing unconventional visual and musical art
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/48547Identifikátory
SIS: 95973
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Konzultant práce
Havlásek Tatarová, Lucie
Oponent práce
Šmíd, Jan
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - výtvarná výchova
Katedra / ústav / klinika
Katedra výtvarné výchovy
Datum obhajoby
13. 9. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Philips Pavilon, Expo 58, matematika, Xenakis, Le Corbusier, Var?se, Po?me électronique, konkrétní hudba, projekce, hudba, zvuk, notace, prostor, kompozice, stochastika, syntéza,počítačKlíčová slova (anglicky)
Philips Pavilion, Expo 58, mathematics, Xenakis, Le Corbusier, Var?se, Po?me électronique, concrete music, projectione, music, sound, notation, space, composition, stochastics, synthesis,komputerUniverzita Karlova v Praze / Pedagogická fakulta / Katedra výtvarné výchovy // Charles University in Prague / Faculty of Education / The Department of Fine Art Education Netradiční výrazové prostředky a techniky Matematické principy v komparaci netradičního výtvarného a hudebního díla UnconventionalMeansofexpressionandtechniques Mathematical principles in comparing unconventional visual and musical art Klára Effenbergerová Výtvarná výchova - pedagogika Prezenční studium, 5. ročník Datum dokončení: květen 2011 Vedoucí práce: Doc. PhDr. Jaroslav Bláha, Ph.D. Abstrakt Předmětem diplomové práce je komparativní analýza projektu Poème électronique ve Philips Pavilonu (1958), přičemž se klade důraz na jeho matematické pozadí a širší interdisciplninární kontexty. Zvláštní pozornost je věnována osobnosti Iannise Xenakise, jeho inovativním a syntetizujícím tendencím, které spojují hudbu, vizuální umění, architekturu, matematiku a fyziku. Klíčovým dílem je Xenakisova architektonická realizace skladby Metastaseis, k níž se nakonec váže celý projekt Poème Electronique. Práce se snaží o interpretaci fenoménu Elektronické básně, kterou chápeme jako snahu o koncepci multimediálního "Gesamtkunstwerku". To přináší nutnost multioborového syntetického přístupu v hledání vztahů mezi druhy umění a rozbor interakcí jednotlivých...
Univerzita Karlova v Praze / Pedagogická fakulta / Katedra výtvarné výchovy // Charles University in Prague / Faculty of Education / The Department of Fine Art Education Netradiční výrazové prostředky a techniky Matematické principy v komparaci netradičního výtvarného a hudebního díla UnconventionalMeansofexpressionandtechniques Mathematical principles in comparing unconventional visual and musical art Klára Effenbergerová Výtvarná výchova - pedagogika Prezenční studium, 5. ročník Datum dokončení: květen 2011 Vedoucí práce: Doc. PhDr. Jaroslav Bláha, Ph.D. Abstract The thesis deals with a comparative analysis of a project called Poéme électronique in the Philips Pavilion (1958), while an emphasis is put on its mathematical background and broader interdisciplinal contexts. Particular attention is devoted to grand oldman Iannis Xenakis. The thesis tries to interpret the phenomenon of Electronic poetry, which we understand as an effort to design a multimedia "Gesamtkunstwerk". This brings the necessitate of the multi-specialized synthetic approach in searching of a relationship between the kinds of arts, and the analysis of interactions of individual project components.