Use of "Friends" series in teaching English on B2 level
Využití seriálu Přátelé ve výuce anglického jazyka na úrovni B2
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/48534Identifiers
Study Information System: 98583
Collections
- Kvalifikační práce [19128]
Author
Advisor
Referee
Dvořák, Bohuslav
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - History
Department
Information is unavailable
Date of defense
16. 9. 2011
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
English
Grade
Good
Keywords (Czech)
Přátelé, úroveň B2, výuka pomocí seriálu, multimédia, seriály, humanistické metody, SLA, komunikativní výuka jazykůKeywords (English)
Friends, B2 level, teaching through series, multimedia, series, humanist methods, communicative language teaching, second language acquisitionTato práce se zabývá možnostmi využití seriálu Přátelé ve výuce žáků na úrovni B2, přičemž použití seriálu má přispívat k rozvoji lingvistických a komunikačních kompetencí studentů. Účelem práce bylo zjistit, zda je možné v rámci středoškolské výuky angličtiny systematicky dlouhodobě pracovat se seriálem jako prostředkem k motivaci studentů, podnětem ke konverzaci a diskuzím i jako předmětem nápodoby a vstřebávání autentického jazyka. Práce rovněž srovnává výhody a nevýhody využití seriálu oproti výhodám a nevýhodám využívání jiných multimediálních materiálů. Součástí práce je též seznam aktivit použitých při testování použití seriálu a několik nápadů na další modifikaci k nim.
This thesis deals with the possibilities of using television series `Friends' in teaching English on B2 level to further linguistic and communicative competences of the students. The purpose of this thesis was to find out, whether a systematic use of the series, as a motivation to the students, for sparking a discussion or conversation among them or as means of immersion in the language and acquisition of the language, would be possible in a high school English teaching environment for a prolonged period of time. The thesis also debates the advantages and disadvantages of using series, compared to the advantages and disadvantages of using different multimedia. The thesis contains a list of activities that have been used during the testing of the series and several ideas on their modification.