Use of "Friends" series in teaching English on B2 level
Využití seriálu Přátelé ve výuce anglického jazyka na úrovni B2
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/48534Identifikátory
SIS: 98583
Kolekce
- Kvalifikační práce [18635]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Dvořák, Bohuslav
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - dějepis
Katedra / ústav / klinika
Katedra anglického jazyka a literatury
Datum obhajoby
16. 9. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Přátelé, úroveň B2, výuka pomocí seriálu, multimédia, seriály, humanistické metody, SLA, komunikativní výuka jazykůKlíčová slova (anglicky)
Friends, B2 level, teaching through series, multimedia, series, humanist methods, communicative language teaching, second language acquisitionTato práce se zabývá možnostmi využití seriálu Přátelé ve výuce žáků na úrovni B2, přičemž použití seriálu má přispívat k rozvoji lingvistických a komunikačních kompetencí studentů. Účelem práce bylo zjistit, zda je možné v rámci středoškolské výuky angličtiny systematicky dlouhodobě pracovat se seriálem jako prostředkem k motivaci studentů, podnětem ke konverzaci a diskuzím i jako předmětem nápodoby a vstřebávání autentického jazyka. Práce rovněž srovnává výhody a nevýhody využití seriálu oproti výhodám a nevýhodám využívání jiných multimediálních materiálů. Součástí práce je též seznam aktivit použitých při testování použití seriálu a několik nápadů na další modifikaci k nim.
This thesis deals with the possibilities of using television series `Friends' in teaching English on B2 level to further linguistic and communicative competences of the students. The purpose of this thesis was to find out, whether a systematic use of the series, as a motivation to the students, for sparking a discussion or conversation among them or as means of immersion in the language and acquisition of the language, would be possible in a high school English teaching environment for a prolonged period of time. The thesis also debates the advantages and disadvantages of using series, compared to the advantages and disadvantages of using different multimedia. The thesis contains a list of activities that have been used during the testing of the series and several ideas on their modification.