Česko-německé školství v Kadani s přihlédnutím k mateřskému školství
Czech-German education in Kadaň with consideration for the nursery education
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/48366Identifikátory
SIS: 111073
Kolekce
- Kvalifikační práce [19299]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Opravilová, Eva
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Pedagogika předškolního věku
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
7. 9. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
mateřská škola, dětská zahrádka, menšinová škola, Metelkův zákon, vývoj předškolních institucí, vzdělávací program, česko-německé vztahy v SudetechKlíčová slova (anglicky)
nursery school, kindergarten, minority school, Metelka`s law, pre-school institution development, education program, Czech - German relations in SudetenlandDiplomová práce dokumentuje vývoj předškolního školství v Kadani od jeho vzniku ve 2. pol. 19. stol. po současnost. Cílem práce je popsat složité prosazování se české menšiny v pohraničí a dále zmapovat vznik a vývoj české školy hlavně se zaměřením na mateřskou školu. Práce je zaměřena zejména na rozvoj mateřských škol, legislativní změny, organizační podmínky a na výchovné programy v předškolním školství. Údaje pro práci jsou čerpány hlavně z dobových publikací, archivních materiálů, z dobového tisku a kronik kadaňských mateřských škol. Práce souvisle dokumentuje život všech českých mateřských škol v Kadani od roku 1945 po současnost.
Graduation theses document pre-school development in Kadaň since his formation in the second half 19th century to the present. Objective of this dissertation is to describe complicated advancement of the Czech minority in Sudetenland and describe appearance and development of the Czech schools with consideration to the nursery education. Dissertation is targeted mainly to the development of the nursery, changes in legislative, organizational conditions and educational programs relating to nursery. Information for this dissertation originates mainly from period publications, archive materials and newspapers and from Kadansk's schools chronicles. Dissertation coherently documents live of all Czech schools in Kadan since 1945 to the present.