Výuka aerobiku na 1. stupni ZŠ
Teaching Aerobics at Elementary School
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/48264Identifiers
Study Information System: 96824
Collections
- Kvalifikační práce [19160]
Author
Advisor
Referee
Dvořáková, Hana
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
5. 9. 2011
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
aerobik, odobrná připravenst učitelů na vedení aerobiku, specifika dětského aerobiku, rytmická gymnastika, dotazníkKeywords (English)
aerobics,professional readiness of teachers to lead an aerobics, specific children's aerobics, rhythmic gymnastics, questionnaireCílem mé diplomové práce bylo zmapovat připravenost učitelů základních škol na výuku aerobiku v hodinách tělesné výchovy na prvním stupni. V mém výzkumu jsem dospěla k poznatku, že aerobik není dostatečně zařazován do hodin tělesné výchovy, protože učitelé na něj nejsou kvalitně vzděláni, a proto ho ani nezařazují do svých školních vzdělávacích programů. Tato skutečnost mne velmi mrzí, protože jsme si jista, že aerobik by žáky obohatil o estetické cítění a pohybové dovednosti.
The aim of this thesis was to capture the readiness of elementary school teachers in regards to aerobics. I came to a conclusion in my research that aerobic is not included into physical education classes enough, as teachers are not well prepared, and therefore they do not include it in their plans. This fact is rather disturbing because I am positive that the aerobics exercise would enrich students in area of aesthetics and physical skills and coordination.