Zobrazit minimální záznam

Philosophical aspects of environmental aducation and consulting
dc.contributor.advisorHogenová, Anna
dc.creatorMarková, Kateřina
dc.date.accessioned2020-11-26T17:09:34Z
dc.date.available2020-11-26T17:09:34Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/47811
dc.description.abstractTITLE: Philosophical aspects of environmental education and consulting AUTHOR: Mgr. et Mgr. Kateřina Marková DEPARTMENT: Department of civics and philosophy SUPERVISOR: Prof. PhDr. Anna Hogenová CSc. ABSTRACT: This Dissertation deals with philosophical bases of environmental education. It conducts a survey of a historical development from nature protection education, through environmental care, ecological education, and environmental education up to education for sustainable development in the Czech Republic. In the chapter "The Reasons of environmental education" certain until now nonanswered questions are formulated, following the chapter where Fink's educational antinomies are discussed. Environmental schools are described by Činčera like ecological education - positivistic stream, global education, deep ecological education and way back to roots, education for sustainable development, and education for ecoliteracy. The crucial theme of the Dissertation is the chapter of a philosophical base of the environmental education. According to Patočka and Palouš we are living just now in an era that can be called as ecological one. From the presented theoretical analysis under a help of philosophy, or more exactly said philosophy of education, followed cardinal philosophic topics of ecologic education, that...en_US
dc.description.abstractNÁZEV: Filosofické aspekty environmentální výchovy, vzdělávání a osvěty. AUTOR: Mgr. et Mgr. Kateřina Marková KATEDRA (ÚSTAV) Katedra občanské nauky a filozofie ŠKOLITEL: Prof. PhDr. Anna Hogenová CSc. ABSTRAKT: Disertační práce pojednává o filosofických základech ekologické výchovy. Mapuje historický vývoj ekologické výchovy v České republice od výchovy k ochraně přírody, péči o životní prostředí, ekologickou výchovu až po environmentální výchovu jejíž součástí je i výchovu k udržitelnému způsobu života. V kapitole důvody pro ekologickou výchovu je poukázáno na důležitost a aktuálnost takové výchovy. V kapitole otázky k EVVO je nastíněno několik otázek, z nichž některé nejsou dosud kvalitně zodpovězeny, což navazuje na kapitolu antinomie ekologické výchovy podle E. Finka. Dle Činčery jsou popsány jednotlivé možné směry EVVO: pozitivistický proud - ekologická výchova, globální výchova, výchova o Zemi, hlubinně ekologická výchova a cesta zpět ke kořenům, výchova k udržitelnosti a její kritický přístup, výchova k ekogramotnosti. Stěžejní částí práce tvoří kapitola ekologická výchova jako fenomén. Podle Patočky a Palouše žijeme právě v epoše ekologie. Z teoretického předloženého rozboru za pomoci filosofie přesně řečeno filosofie výchovy vyplynula stěžejní filosofická témata ekologické výchovy, která tvoří ony...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectenvironmental educationen_US
dc.subjectsustainable developmenten_US
dc.subjectphilosophyen_US
dc.subjectphilosophy of educationen_US
dc.subjectekologická výchovacs_CZ
dc.subjectudržitelný rozvojcs_CZ
dc.subjectfilosofiecs_CZ
dc.subjectfilosofie výchovycs_CZ
dc.titleFilosofické aspekty environmentální výchovy, vzdělávání a osvětycs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-01-27
dc.description.departmentOddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId93896
dc.title.translatedPhilosophical aspects of environmental aducation and consultingen_US
dc.contributor.refereeSemrádová, Ilona
dc.contributor.refereeŠvecová, Milada
dc.identifier.aleph001428124
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineFilozofiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePhilosophyen_US
thesis.degree.programFilozofiecs_CZ
thesis.degree.programPhilosophyen_US
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csFilozofiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPhilosophyen_US
uk.degree-program.csFilozofiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilosophyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csNÁZEV: Filosofické aspekty environmentální výchovy, vzdělávání a osvěty. AUTOR: Mgr. et Mgr. Kateřina Marková KATEDRA (ÚSTAV) Katedra občanské nauky a filozofie ŠKOLITEL: Prof. PhDr. Anna Hogenová CSc. ABSTRAKT: Disertační práce pojednává o filosofických základech ekologické výchovy. Mapuje historický vývoj ekologické výchovy v České republice od výchovy k ochraně přírody, péči o životní prostředí, ekologickou výchovu až po environmentální výchovu jejíž součástí je i výchovu k udržitelnému způsobu života. V kapitole důvody pro ekologickou výchovu je poukázáno na důležitost a aktuálnost takové výchovy. V kapitole otázky k EVVO je nastíněno několik otázek, z nichž některé nejsou dosud kvalitně zodpovězeny, což navazuje na kapitolu antinomie ekologické výchovy podle E. Finka. Dle Činčery jsou popsány jednotlivé možné směry EVVO: pozitivistický proud - ekologická výchova, globální výchova, výchova o Zemi, hlubinně ekologická výchova a cesta zpět ke kořenům, výchova k udržitelnosti a její kritický přístup, výchova k ekogramotnosti. Stěžejní částí práce tvoří kapitola ekologická výchova jako fenomén. Podle Patočky a Palouše žijeme právě v epoše ekologie. Z teoretického předloženého rozboru za pomoci filosofie přesně řečeno filosofie výchovy vyplynula stěžejní filosofická témata ekologické výchovy, která tvoří ony...cs_CZ
uk.abstract.enTITLE: Philosophical aspects of environmental education and consulting AUTHOR: Mgr. et Mgr. Kateřina Marková DEPARTMENT: Department of civics and philosophy SUPERVISOR: Prof. PhDr. Anna Hogenová CSc. ABSTRACT: This Dissertation deals with philosophical bases of environmental education. It conducts a survey of a historical development from nature protection education, through environmental care, ecological education, and environmental education up to education for sustainable development in the Czech Republic. In the chapter "The Reasons of environmental education" certain until now nonanswered questions are formulated, following the chapter where Fink's educational antinomies are discussed. Environmental schools are described by Činčera like ecological education - positivistic stream, global education, deep ecological education and way back to roots, education for sustainable development, and education for ecoliteracy. The crucial theme of the Dissertation is the chapter of a philosophical base of the environmental education. According to Patočka and Palouš we are living just now in an era that can be called as ecological one. From the presented theoretical analysis under a help of philosophy, or more exactly said philosophy of education, followed cardinal philosophic topics of ecologic education, that...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990014281240106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV