Zobrazit minimální záznam

Habitual physical activity in Preschool children: Comparison of common Kindergartens and Forest Kindergarten
dc.contributor.advisorProcházka, Michal
dc.creatorZemlerová, Hana
dc.date.accessioned2017-05-07T21:56:26Z
dc.date.available2017-05-07T21:56:26Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/46573
dc.description.abstractCílem práce bylo objektivizovat pohybovou aktivitu dětí ve dvou rozdílných typech předškolních zařízení, v lesní mateřské škole a v běžných mateřských školách. Teoretická část práce se věnuje charakteristice pohybu u předškolních dětí, faktorům ovlivňujícím pohybovou aktivitu, jejím benefitům v tomto věku a prostředkům, kterými je možno pohybovou aktivitu objektivizovat. Výzkumná část je zaměřena na jednu konkrétní lesní mateřskou školu. Pro objektivizování pohybové aktivity byl zvolen krokoměr. Výsledky ukázaly, že děti v lesní mateřské škole udělají více kroků během pobytu ve školce i celkově za den, než děti v běžných mateřských školách. Odpoledne po odchodu ze školky jsou naopak aktivnější děti z běžných mateřských škol. Nejmarkantnější rozdíl v úrovni pohybové aktivity mezi oběma skupina dětí se ukázal při jejich pobytu v předškolním zařízení. Z hlediska dostatečného množství pohybové aktivity by proto lesní školka mohla být dobrou alternativou předškolního vzdělávání.cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of the work was to objectively examine the physical activity of children in two different types of preschools, in forest kindergarten and common kindergartens. The theoretical part deals with the characteristic of movement in the preschool children, with factors influencing physical activity, the benefits for this age and the means for measuring objectively physical activity. Research is focused on one particular forest kindergarten. Pedometer was elected for measuring the examined physical activity. According to the results children in the forest kindergarten make more steps during their stay in school as well as overall per day than children in regular kindergartens. Conversely in the afternoon after leaving the nursery they are less active than the children from regular kindergartens. The most prominent difference in the level of physical activity between the two groups of children showed during their stay in pre-school facilities. Forest nursery could be a good alternative to preschool education in terms of sufficient physical activity.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, 2. lékařská fakultacs_CZ
dc.subjectpohybová aktivitacs_CZ
dc.subjectlesní mateřská školacs_CZ
dc.subjectkrokoměrcs_CZ
dc.subjectphysical activityen_US
dc.subjectforest kindergartenen_US
dc.subjectpedometeren_US
dc.titleHabituální pohybová aktivita u dětí v předškolním věku: srovnání klasické mateřské školy a lesní mateřské školycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-06-08
dc.description.departmentDepartment of Rehabilitation and Sports Medicineen_US
dc.description.departmentKlinika rehabilitace a tělovýchovného lékařstvícs_CZ
dc.description.facultySecond Faculty of Medicineen_US
dc.description.faculty2. lékařská fakultacs_CZ
dc.identifier.repId99908
dc.title.translatedHabitual physical activity in Preschool children: Comparison of common Kindergartens and Forest Kindergartenen_US
dc.contributor.refereeHavlíčková, Michaela
dc.identifier.aleph001533588
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePhysiotherapyen_US
thesis.degree.disciplineFyzioterapiecs_CZ
thesis.degree.programSpecializations in Health Serviceen_US
thesis.degree.programSpecializace ve zdravotnictvícs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-cs2. lékařská fakulta::Klinika rehabilitace a tělovýchovného lékařstvícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enSecond Faculty of Medicine::Department of Rehabilitation and Sports Medicineen_US
uk.faculty-name.cs2. lékařská fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enSecond Faculty of Medicineen_US
uk.faculty-abbr.cs2.LFcs_CZ
uk.degree-discipline.csFyzioterapiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPhysiotherapyen_US
uk.degree-program.csSpecializace ve zdravotnictvícs_CZ
uk.degree-program.enSpecializations in Health Serviceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem práce bylo objektivizovat pohybovou aktivitu dětí ve dvou rozdílných typech předškolních zařízení, v lesní mateřské škole a v běžných mateřských školách. Teoretická část práce se věnuje charakteristice pohybu u předškolních dětí, faktorům ovlivňujícím pohybovou aktivitu, jejím benefitům v tomto věku a prostředkům, kterými je možno pohybovou aktivitu objektivizovat. Výzkumná část je zaměřena na jednu konkrétní lesní mateřskou školu. Pro objektivizování pohybové aktivity byl zvolen krokoměr. Výsledky ukázaly, že děti v lesní mateřské škole udělají více kroků během pobytu ve školce i celkově za den, než děti v běžných mateřských školách. Odpoledne po odchodu ze školky jsou naopak aktivnější děti z běžných mateřských škol. Nejmarkantnější rozdíl v úrovni pohybové aktivity mezi oběma skupina dětí se ukázal při jejich pobytu v předškolním zařízení. Z hlediska dostatečného množství pohybové aktivity by proto lesní školka mohla být dobrou alternativou předškolního vzdělávání.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of the work was to objectively examine the physical activity of children in two different types of preschools, in forest kindergarten and common kindergartens. The theoretical part deals with the characteristic of movement in the preschool children, with factors influencing physical activity, the benefits for this age and the means for measuring objectively physical activity. Research is focused on one particular forest kindergarten. Pedometer was elected for measuring the examined physical activity. According to the results children in the forest kindergarten make more steps during their stay in school as well as overall per day than children in regular kindergartens. Conversely in the afternoon after leaving the nursery they are less active than the children from regular kindergartens. The most prominent difference in the level of physical activity between the two groups of children showed during their stay in pre-school facilities. Forest nursery could be a good alternative to preschool education in terms of sufficient physical activity.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, 2. lékařská fakulta, Klinika rehabilitace a tělovýchovného lékařstvícs_CZ
dc.identifier.lisID990015335880106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV