Analýza marketingové komunikace sportovního klubu BK Lokomotiva Karlovy Vary
Anylisis of the marketing communication of the club BK Lokomotiva Karlovy Vary
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/46569Identifiers
Study Information System: 121107
CU Caralogue: 990014648860106986
Collections
- Kvalifikační práce [8928]
Author
Advisor
Referee
Voráček, Josef
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
11. 5. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
Marketing, marketingová komunikace, sportovní reklama, sponzoring, sportovní klubKeywords (English)
Marketing, marketing communications, sports advertising, sponsorship, sports clubANALÝZA MARKETINGOVÉ KOMUNIKACE SPORTOVNÍHO KLUBU BK LOKOMOTIVA KARLOVY VARY Cíle: Záměrem práce je zanalyzovat současný stav marketingové komunikace s diváky a sponzory u ženského basketbalového klubu Lokomotiva Karlovy Vary a navrhnout strategii pro zlepšení marketingové komunikace. Metody: V diplomové práci byly využity metody pozorování a osobního dotazování zkoumaných subjektů. Výsledky: Byla provedena analýza marketingové komunikace klubu, díky níž bylo zjištěno, že není na dostatečné úrovni a některé prvky marketingové komunikace zcela chybí. Na základě tohoto zjištění byly vytvořeny návrhy a doporučení na zlepšení této části marketingu. Návrhy byly vytvořeny tak, aby byly realizovatelné a prospěšné klubu. Klíčová slova: Marketing, marketingová komunikace, sportovní reklama, sponzoring, sportovní klub
ANALYSIS OF MARKETING COMMUNICATIONS BK LOKOMOTIVA KARLOVY VARY SPORTS CLUB Objectives: The aim of this work is to analyze the current state of marketing communication with the audience and sponsors for women's basketball club BK Lokomotiva Karlovy Vary and propose a strategy for improving marketing communications. Methods: In this thesis were performed using the methods of observation and personal interviews examined subjects Results: An analysis of marketing communication club, thanks to which it was found that it is not good enough, and some elements of marketing communication is missing. Based on these findings, suggestions were made and recommendations for improvement of marketing. The designs were created, so that feasible and beneficial to the club. Keywords: Marketing, marketing communications, sports advertising, sponsorship, sports club