Marketingový plán pro zařízení lyžařského areálu
Marketing plan for an installation of a ski resort
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/46402Identifiers
Study Information System: 109413
Collections
- Kvalifikační práce [8923]
Author
Advisor
Referee
Ruda, Tomáš
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
14. 5. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Marketingový plán, Marketingový výzkum, SWOT analýza, Marketingové cíle, Marketingová strategie, RozpočetKeywords (English)
Marketing plan, Marketing research, SWOT analysis, Marketing goals, Marketing strategy, BudgetNázev: Marketingový plán pro zařízení lyžařského areálu Cíle: Cílem práce je zpracovat marketingový plán pro nový lyžařský areál, který se bude nacházet v blízkosti Železné Rudy. V souvislosti s marketingovým plánem je nutné provést marketingový průzkum trhu a analýzu konkurence. Metody: V rámci průzkumu trhu je zvolena metoda písemného dotazování. Co se týká analýzy konkurence, jsou posuzovaná kritéria bodově ohodnocena na škálách a je jim přisouzena příslušná váha. Váha je stanovena metodou pořadí. Výsledky: Výsledkem bakalářské práce je marketingový plán uvádějící podrobný popis použité propagační strategie, personálního obsazení, ekonomického vyčíslení, prostorového řešení a dalších. Klíčová slova: Marketingový plán, Marketingový výzkum, SWOT analýza, Marketingové cíle, Marketingová strategie, Rozpočet
Title: Marketing plan for an installation of a ski resort Goals: The goal of this study is to construct the marketing plan for the new ski resort situated in an area Železnorudsko. In connection with the marketing plan it is necessary to make the marketing research and the analysis of the competition. Methods: As for marketing research, the method of a written interrogation is chosen. As far as the analysis of the competition is concerned, the assessed criterions are evaluated on a point scale and the appropriate weight is attributed to them. The weight is determined by the method of an order. Results: The result of the Bachelor Thesis is the marketing plan consisting of the detailed description of the used promotional strategy, the personal plan, the economic enumeration, the spatial resolution etc. Keywords: Marketing plan, Marketing research, SWOT analysis, Marketing goals, Marketing strategy, Budget