Zobrazit minimální záznam

Ninth stage of human development: narrative analysis of autobiographical interviews
dc.contributor.advisorChrz, Vladimír
dc.creatorBartáková, Martina
dc.date.accessioned2024-08-08T10:17:07Z
dc.date.available2024-08-08T10:17:07Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/46025
dc.description.abstractDevátý věk člověka: narativní analýza autobiografických vyprávění Abstrakt Práce chce přispět k porozumění fenoménu stáří v kontextu subjektivního prožívání a interpretace životního příběhu samotnými seniory. Zvoleným teoretickým a metodologickým východiskem je hermeneuticko - narativní přístup. Práce se obsahově zaměřuje na identitu a na způsob její konstrukce prostřednictvím životních příběhů. Empirický materiál tvoří tři autobiografická vyprávění sesbíraná metodou narativního rozhovoru. K narativní analýze vyprávění jsou postupně použity tři různé interpretační perspektivy: Životní témata, Hodnoty a přesvědčení a Sebeobrazy. Výsledky analýzy jsou konfrontovány s konceptem "Devátého věku člověka" od J. M. Eriksonové a E. H. Eriksona. Klíčová slova: narativní analýza, životní příběh, stáří, identitacs_CZ
dc.description.abstractThe ninth stage of human development: narrative analysis of autobiographical interview Abstract The goal of the work is understanding how seniors give meaning to their experience. Theoretical and methodological bases are formed by the hermeneutic- narrative approach. Thesis is concentrated to the identity and a method how is the identity constructed in life stories. The empirical material consists of three autobiographical narratives collected by the method od narrative interview. For narrative analysis of the interview there are three different interpretive perspective used: Live motives, Ideological setting and Imagoes. The results of analysis are confronted with the concept of "The ninth stage of human development" whose authors are J. M. Erikson and E. H. Erikson. Keywords: narrative analysis, life story, old age, identityen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectnarativní analýzacs_CZ
dc.subjectživotní příběhcs_CZ
dc.subjectstářícs_CZ
dc.subjectidentitacs_CZ
dc.subjectnarrative analysisen_US
dc.subjectlife storyen_US
dc.subjectold ageen_US
dc.subjectidentityen_US
dc.titleDevátý věk člověka: narativní analýza autobiografických vyprávěnícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-06-01
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId106086
dc.title.translatedNinth stage of human development: narrative analysis of autobiographical interviewsen_US
dc.contributor.refereeVeselá, Ivana
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology and Special Pedagogyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology and Special Pedagogyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDevátý věk člověka: narativní analýza autobiografických vyprávění Abstrakt Práce chce přispět k porozumění fenoménu stáří v kontextu subjektivního prožívání a interpretace životního příběhu samotnými seniory. Zvoleným teoretickým a metodologickým východiskem je hermeneuticko - narativní přístup. Práce se obsahově zaměřuje na identitu a na způsob její konstrukce prostřednictvím životních příběhů. Empirický materiál tvoří tři autobiografická vyprávění sesbíraná metodou narativního rozhovoru. K narativní analýze vyprávění jsou postupně použity tři různé interpretační perspektivy: Životní témata, Hodnoty a přesvědčení a Sebeobrazy. Výsledky analýzy jsou konfrontovány s konceptem "Devátého věku člověka" od J. M. Eriksonové a E. H. Eriksona. Klíčová slova: narativní analýza, životní příběh, stáří, identitacs_CZ
uk.abstract.enThe ninth stage of human development: narrative analysis of autobiographical interview Abstract The goal of the work is understanding how seniors give meaning to their experience. Theoretical and methodological bases are formed by the hermeneutic- narrative approach. Thesis is concentrated to the identity and a method how is the identity constructed in life stories. The empirical material consists of three autobiographical narratives collected by the method od narrative interview. For narrative analysis of the interview there are three different interpretive perspective used: Live motives, Ideological setting and Imagoes. The results of analysis are confronted with the concept of "The ninth stage of human development" whose authors are J. M. Erikson and E. H. Erikson. Keywords: narrative analysis, life story, old age, identityen_US
uk.file-availabilityP
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.embargo.reasonThe annexes of the thesis or its part are inaccessible in accordance with article 18a (7) of The Code of Study and Examination in conjunction with Article 9 of the Rector’s Directive No. 6/2010.en
uk.embargo.reasonPřílohy práce nebo její části jsou nepřístupné v souladu s čl. 18a odst. 7 Studijního a zkušebního řádu Univerzity Karlovy v Praze ve spojení s čl. 9 opatření rektora č. 6/2010.cs
uk.thesis.defenceStatusO
dc.identifier.lisID990014720040106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV