Vývoj medializace florbalu v České televizi
Development of media coverage of Floorball in the Czech Television
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/45668Identifiers
Study Information System: 111053
Collections
- Kvalifikační práce [8844]
Author
Advisor
Referee
Procházka, Jan
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
10. 5. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
florbal, medializace, historie florbalu, media, Česká televize, Česká florbalová unie, marketingový výzkumKeywords (English)
Floorball, medialisation, history of floorball, media, Czech Television, Czech Floorball Union, marketing researchNázev: Vývoj medializace florbalu v České televizi Cíle: Hlavním cílem této práce je analyzovat vývoj medializace florbalu v České televizi, podrobněji v letech 2008 - 2011 na sportovním kanálu České televize, ČT4. Dalším cílem je zjistit, jak tuto medializaci vnímají v klubech nejvyšší české soutěži mužů ve florbalu - Fortuna Extralize. Metody: V této práci bylo použito metody kvantitativní obsahové analýzy a metody dotazování. Metoda kvantitativní obsahové analýzy byla aplikována v analýze televizního programu České televize od roku 2008 do 2011. Metoda dotazování byla použita pro zjištění vnímání medializace v klubech Fortuna Extraligy. Výsledky: Prostor věnovaný florbalu na kanálu ČT4 má v posledních třech letech tendenci pozvolně růst. Na medializaci florbalu má výrazný vliv významná akce. Nejvíce je prezentována Fortuna Extraliga. Kluby Fortuna Extraligy pociťují zvýšený zájem České televize o florbal, avšak s mediální prezentací svých týmů spokojeni nejsou a výrazný vliv medializace na získávání sponzorů nevnímají. Klíčová slova: florbal, medializace, historie florbalu, media, Česká televize, Česká florbalová unie, marketingový výzkum
Title: Development of media coverage of Floorball in the Czech Television Objectives: The main objective of this work is to determine the evolution of media coverage of Floorball in the Czech Television, in more detail in 2008 - 2011 on the sports channel of Czech Television, CT4. Another objective is to determine how perceive the media coverage in top clubs in the Czech floorball competitions for men - Fortuna Extraleague. Methods: In this work was used the method of quantitative content analysis and a method of inquiry. The method of quantitative content analysis was applied in the analysis of the television program of the Czech Television from 2008 until 2011. The method of inquiry was used to determine the perception of media coverage in the clubs Fortuna Extraleague. Results: The space dedicated to floorball on the channel CT4 has in the past three years tend to grow slowly. The media coverage of floorball is distinctly affected by significant events. Most are presented Fortuna Extraleague. Clubs Fortuna Extraleague feel increased interest of Czech Television of floorball but the media presentation of their teams are not satisfied with and positive influence of media coverage for generation sponsors are not perceive. Keywords: Floorball, medialisation, history of floorball, media, Czech...