dc.contributor.advisor | Květoňová, Lea | |
dc.creator | Kramosilová, Zuzana | |
dc.date.accessioned | 2020-11-26T19:40:31Z | |
dc.date.available | 2020-11-26T19:40:31Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/45361 | |
dc.description.abstract | The aim of this thesis was to provide a comprehensive summary of findings and statistical results of verification of visually impaired children's tactile abilities in preschool age (5 - 8 years), early school age (9 - 12 years) and older school age (13 - 17 years) using STIP tests I. - III. (Speed of Tactile Information Processing). The STIP test, taken from the English original, is converted into Braille and testing reading abilities of numerals. The test assesses accuracy - error making in lines, rate and concentration. | en_US |
dc.description.abstract | Cílem této rigorózní práce je vytvoření uceleného souhrnu získaných poznatků a statistických výsledků při ověřování hmatových schopností u dětí se zrakovým postižením v předškolním věku (5 - 8 let), v mladším školním věku (9 - 12 let) a starším školním věku (13 - 17 let) s použitím testu STIP I. - III. (Speed of Tactile Information Processing). Test STIP, který je převzatý z anglického originálu, je převeden do Braillova bodového písma a prověřuje čtení čísel. Test hodnotí přesnost - chybovost v řádcích, rychlost, soustředěnost. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Visually impaired | en_US |
dc.subject | visually impaired student | en_US |
dc.subject | child | en_US |
dc.subject | serious visual impairment | en_US |
dc.subject | visual handicap | en_US |
dc.subject | sense of touch | en_US |
dc.subject | touch perception | en_US |
dc.subject | Braille | en_US |
dc.subject | preschool age | en_US |
dc.subject | early school age | en_US |
dc.subject | old school age | en_US |
dc.subject | cognitive process | en_US |
dc.subject | socialization | en_US |
dc.subject | personality visually impairment individuals | en_US |
dc.subject | Czech education system (educational system) | en_US |
dc.subject | integration | en_US |
dc.subject | school success children with visual impairment | en_US |
dc.subject | Zrakové postižení | cs_CZ |
dc.subject | dítě (žák) se zrakovým postižením | cs_CZ |
dc.subject | těžké zrakové postižení | cs_CZ |
dc.subject | zrakové vady | cs_CZ |
dc.subject | hmat | cs_CZ |
dc.subject | hmatové vnímání | cs_CZ |
dc.subject | Braillovo bodové písmo | cs_CZ |
dc.subject | předškolní věk | cs_CZ |
dc.subject | mladší školní věk | cs_CZ |
dc.subject | starší školní věk | cs_CZ |
dc.subject | poznávací procesy | cs_CZ |
dc.subject | socializace | cs_CZ |
dc.subject | sociální učení a osobnost zrakově postiženého jedince | cs_CZ |
dc.subject | možnosti vzdělávání dítěte v ČR (školský systém) | cs_CZ |
dc.subject | integrace | cs_CZ |
dc.subject | školní úspěšnost dítěte se zrakovým postižením | cs_CZ |
dc.title | Hmatové vnímání dětí s těžkým postižením zraku s použitím testu STIP | cs_CZ |
dc.type | rigorózní práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2012 | |
dcterms.dateAccepted | 2012-09-07 | |
dc.description.department | Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 124657 | |
dc.title.translated | Tactile perception children with severe visual impairment through application of STIP test | en_US |
dc.contributor.referee | Šumníková, Pavlína | |
dc.identifier.aleph | 001499467 | |
thesis.degree.name | PhDr. | |
thesis.degree.level | rigorózní řízení | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Special Education | en_US |
thesis.degree.program | Speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Special Education | en_US |
uk.thesis.type | rigorózní práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Special Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Special Education | en_US |
thesis.grade.cs | Prospěl/a | cs_CZ |
thesis.grade.en | Pass | en_US |
uk.abstract.cs | Cílem této rigorózní práce je vytvoření uceleného souhrnu získaných poznatků a statistických výsledků při ověřování hmatových schopností u dětí se zrakovým postižením v předškolním věku (5 - 8 let), v mladším školním věku (9 - 12 let) a starším školním věku (13 - 17 let) s použitím testu STIP I. - III. (Speed of Tactile Information Processing). Test STIP, který je převzatý z anglického originálu, je převeden do Braillova bodového písma a prověřuje čtení čísel. Test hodnotí přesnost - chybovost v řádcích, rychlost, soustředěnost. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The aim of this thesis was to provide a comprehensive summary of findings and statistical results of verification of visually impaired children's tactile abilities in preschool age (5 - 8 years), early school age (9 - 12 years) and older school age (13 - 17 years) using STIP tests I. - III. (Speed of Tactile Information Processing). The STIP test, taken from the English original, is converted into Braille and testing reading abilities of numerals. The test assesses accuracy - error making in lines, rate and concentration. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | P | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990014994670106986 | |