Sebevědomí v perspektivě dětí - pojetí a projevy. Analýza pojetí a projevů sebevědomí v představách žáků
Self-confidence in children perspecitve
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/44447Identifiers
Study Information System: 111959
Collections
- Kvalifikační práce [19346]
Author
Advisor
Referee
Rendl, Miroslav
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Psychology and Special Pedagogy
Department
Information is unavailable
Date of defense
1. 6. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Sebevědomí, sebepojetíKeywords (English)
Self-confidence, self-conceptiončesky Tato práce si klade za cíl popsat dětské porozumění pojmu sebevědomí a jeho projevů a porovnat je s tím, jak pojímá sebevědomí odborná psychologie. Tyto představy jsem zkoumala u dvou tříd žáků 6. ročníku druhého stupně základní školy za pomoci dotazníku. Cílem je nalézt přeryvy a odlišnosti v pojetí sebevědomí u dětí a u odborných teorií. Pro pochopení teoretických souvislostí tématu jsem se seznámila s teoriemi Pavlíny Janošové, Viery Bačové, Daniely Sedláčkové, Marka Blatného a Zdeňka Heluse, jejichž pojetí poté porovnávám s pojetím dětí.
English abstract This work aims to describe children's understanding of self-concept and its manifestations and to compare them with the conception of self-concept as professional psychology. These ideas, I looked at two groups of students 6th class of elementary school with the help of a questionnaire. The aim is to identify overlaps and differences in the concept of self-confindence children and professional theories. To understand the theoretical context of the topic, I met with the theories of Pavlina Janosová, Viera Bacova, Daniela Sedlackova, Marek Blatny and Zdenek Helus, whose concept then compare with the concept of children.