Sebevědomí v perspektivě dětí - pojetí a projevy. Analýza pojetí a projevů sebevědomí v představách žáků
Self-confidence in children perspecitve
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/44447Identifikátory
SIS: 111959
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Rendl, Miroslav
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Psychologie a speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
1. 6. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Sebevědomí, sebepojetíKlíčová slova (anglicky)
Self-confidence, self-conceptiončesky Tato práce si klade za cíl popsat dětské porozumění pojmu sebevědomí a jeho projevů a porovnat je s tím, jak pojímá sebevědomí odborná psychologie. Tyto představy jsem zkoumala u dvou tříd žáků 6. ročníku druhého stupně základní školy za pomoci dotazníku. Cílem je nalézt přeryvy a odlišnosti v pojetí sebevědomí u dětí a u odborných teorií. Pro pochopení teoretických souvislostí tématu jsem se seznámila s teoriemi Pavlíny Janošové, Viery Bačové, Daniely Sedláčkové, Marka Blatného a Zdeňka Heluse, jejichž pojetí poté porovnávám s pojetím dětí.
English abstract This work aims to describe children's understanding of self-concept and its manifestations and to compare them with the conception of self-concept as professional psychology. These ideas, I looked at two groups of students 6th class of elementary school with the help of a questionnaire. The aim is to identify overlaps and differences in the concept of self-confindence children and professional theories. To understand the theoretical context of the topic, I met with the theories of Pavlina Janosová, Viera Bacova, Daniela Sedlackova, Marek Blatny and Zdenek Helus, whose concept then compare with the concept of children.