Dyslexie ve výuce francouzského jazyka
Dyslexia in classes of French
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/43968Identifiers
Study Information System: 113719
CU Caralogue: 990014698750106986
Collections
- Kvalifikační práce [19969]
Author
Advisor
Referee
Machleidtová, Silva
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools French - Social Scienses
Department
Information is unavailable
Date of defense
30. 5. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
dyslexie, specifická porucha učení, diagnostika, reedukace, cvičení, aktivityKeywords (English)
dyslexia, special learning difficulties, reeducation, exercices, activitiesTato práce se zabývá vztahem dyslexie a výuky francouzského jazyka. Navrhuje cvičení pro studenty s dyslexií, která jsou přizpůsobena jejich poruchám učení a tím přispívají k jejich reedukaci. Cvičení jsou určena zejména pro starší žáky a studenty středních škol, kteří mají mírně pokročilou úroveň jazyka. Mohou být použity v individuální výuce nebo ve třídě s integrovanými žáky. Práce by mohla být pomůckou učiteli, který pracuje s dyslektiky a chce přizpůsobit výuku jejich specifickým potřebám.
This work treats the mutual relationships between dyslexia and teaching of French language. It proposes exercices for students with dyslexia which, being adapted to their specific learning difficulties, contribute to their reeducation. The exercices are designed especially for senior pupils and high school students of intermediate level. They may be used for individual instruction or in inclusive classrooms. This work can be used as a tool for teachers working with dyslexics who want to adapt the instruction to their special needs.