Dyslexie ve výuce francouzského jazyka
Dyslexia in classes of French
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/43968Identifikátory
SIS: 113719
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Machleidtová, Silva
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy francouzský jazyk - základy společenských věd
Katedra / ústav / klinika
Katedra francouzského jazyka a literatury
Datum obhajoby
30. 5. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
dyslexie, specifická porucha učení, diagnostika, reedukace, cvičení, aktivityKlíčová slova (anglicky)
dyslexia, special learning difficulties, reeducation, exercices, activitiesTato práce se zabývá vztahem dyslexie a výuky francouzského jazyka. Navrhuje cvičení pro studenty s dyslexií, která jsou přizpůsobena jejich poruchám učení a tím přispívají k jejich reedukaci. Cvičení jsou určena zejména pro starší žáky a studenty středních škol, kteří mají mírně pokročilou úroveň jazyka. Mohou být použity v individuální výuce nebo ve třídě s integrovanými žáky. Práce by mohla být pomůckou učiteli, který pracuje s dyslektiky a chce přizpůsobit výuku jejich specifickým potřebám.
This work treats the mutual relationships between dyslexia and teaching of French language. It proposes exercices for students with dyslexia which, being adapted to their specific learning difficulties, contribute to their reeducation. The exercices are designed especially for senior pupils and high school students of intermediate level. They may be used for individual instruction or in inclusive classrooms. This work can be used as a tool for teachers working with dyslexics who want to adapt the instruction to their special needs.