Modulární autorské prostředí pro tvorbu digitálních výukových objektů
Modular authoring environment for creating digital learning objects
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/43873Identifiers
Study Information System: 126459
Collections
- Kvalifikační práce [19347]
Author
Advisor
Referee
Jeřábek, Tomáš
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Information Technology Oriented at Education - Technical and Information Education Oriented at Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
11. 9. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
digitální výukový objekt, DVO, ICT kompetence, JAVAKeywords (English)
digital learning objects, DLO, ICT competencies, JAVABakalářská práce zpracovává problematiku využívání digitálních výukových objektů (dále jen DVO) a přidružených aplikací v kontextu s využitím v praxi samotnými učiteli. Těžiště práce spočívá ve vytvoření vhodných DVO, které budou vyhovovat, jak pedagogickým nárokům, tak požadavkům učitelů z hlediska náročnosti na jejich ICT kompetence. První část práce se zabývá teoretickými předpoklady, potřebnými ke stanovení správných cílů a postupů k jejich dosažení. Ve druhé části se práce věnuje hledání problematických aspektů, návrhu protiopatření a jejich realizaci.
This Bachelor thesis deals with the problems of using digital learning objects (DLO) and affiliated applications in context with the use in practice by the teachers themselves. The thesis focuses on creating suitable DLO, which will suit both pedagogical demands and requirements of teachers from the demands of the competence views for ICT. The first part of the thesis deals with the theoretical assumptions, which are necessary to set the right targets and procedures to reach them. The second part deals with searching for the problematic points and proposals of the countermeasures, and their realizations.