Zdravý životní styl v kurikulu dětí předškolního věku
Healthy lifestyle in curriculum of preschool-age
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/43248Identifikátory
SIS: 118096
Kolekce
- Kvalifikační práce [8824]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Tilinger, Pavel
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Učitelství pro střední školy - tělesná výchova - Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Pedagogika, psychologie a didaktika
Datum obhajoby
12. 9. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
mateřská škola, kurikulum předškolního vzdělávání, zdravý životní styl, pohybová aktivita, zdravá výživa, vnitřní pohoda, zdravé prostředíKlíčová slova (anglicky)
kindergarten, curriculum of preschool education, healthy lifestyle, physical activity, healthy diet, mental peace, and healthy environmentNázev práce: Zdravý životní styl v kurikulu předškolního věku Cíle práce: Cílem práce je zjistit, nakolik je v kurikulu předškolního vzdělávání věnována pozornost zdravému životnímu stylu u dětí předškolního věku. Dále jsme zjišťovali, jak se sledované mateřské školy staví k problematice zdravého životního stylu dětí. Metoda: Pro splnění cíle byla použita kombinace kvantitativní (nestandardizovaný dotazník) a kvalitativní (interview) metody. Výsledky: Výsledky bylo zjištěno, že mateřské školy se snaží v dostatečné míře věnovat problematice zdravého životního stylu. Věnují také dostatek pozornosti každé z podoblastí zdravého životního stylu. Mezi vybranými mateřskými školami jsme nalezli rozdíly především u Montessori mateřských škol vzhledem k ostatním mateřským školám. Klíčová slova: mateřská škola, kurikulum předškolního vzdělávání, zdravý životní styl, pohybová aktivita, zdravá výživa, vnitřní pohoda, zdravé prostředí
Title: Healthy lifestyle in curriculum of preschool-age Goal: The aim of this thesis was to determinate an extent of attention to healthy lifestyle in curriculum of preschool-age children. Futhermore the thesis monitored an attitude of selected kindergarten towards issues of healthy lifestyle of children. Research: A quantitative (non-standardized questionnaire) and a qualitative (interview) method as the research method was used. Results: In conclusion, selected kindergarten pay sufficient attention to various parts of healthy lifestyle of preschool-age children. We discovered differences by Montessori kindergarten among the others. Keywords: kindergarten, curriculum of preschool education, healthy lifestyle, physical activity, healthy diet, mental peace, healthy environment