Vliv kursů aktivit v přírodě na rozvoj sociální soudržnosti a vztahů ve skupinách dospívající mládeže
Outdoor activity courses' influence on the development of social cohesion and relationships in groups of adolescents
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/43242Identifikátory
SIS: 126973
Katalog UK: 990015055330106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [9395]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Neuman, Jan
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Učitelství pro střední školy - tělesná výchova - Učitelství biologie pro střední školy
Katedra / ústav / klinika
Sporty v přírodě
Datum obhajoby
21. 9. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Název: Vliv kursů aktivit v přírodě na rozvoj sociální soudržnosti a vztahů ve skupinách dospívající mládeže. Cíl: Cílem práce je ověřit, zda kursy aktivit v přírodě podporují rozvoj sociální soudržnosti a vztahů ve skupině dospívajících. Metody: Výzkum byl proveden formou dotazníkového šetření. Použitými nástroji byl dotazník Group Cohesion Evaluation Questionnaire, který byl vyhodnocen pomocí párového t-testu, a sociometrický test, k jehož vyhodnocení jsme použili metodu sociomapování. Výsledky: Srovnáním výsledků pre- a post-testu jsme ověřili, že třídenní kurs aktivit v přírodě má vliv na rozvoj sociální soudržnosti u dospívajících. U všech sledovaných tříd se v sociomapách projevil nárůst vzájemných sympatií a náklonnosti, taktéž jsou po kursu vytvořeny silnější a četnější vzájemné vztahy. Klíčová slova: aktivity v přírodě, sociální soudržnost, sociometrie, sociomapování, dospívající mládež
Title: Outdoor activity courses' influence on the development of social cohesion and relationships in groups of adolescents. Aims: The aim of this thesis is to find out whether outdoor activity courses support the development of social cohesion and relationships in groups of adolescents. Methods: The survey was realised by questionnaires. We used two different instruments - Group Cohesion Evaluation Questionnaire which was evaluated by matched-sample t-test and sociometric test whose results are presented by the method called sociomapping. Results: Comparing the results of pre-test and post-test we realised that 3-days outdoor activity courses support the development of social cohesion by adolescents. We proved increase in sympathies, attachment and also more positive and stronger mutual relationships in all classes which is presented in the sociomaps. Keywords: outdoor activities, social cohesion, sociometry, sociomapping, adolescents
