Studený důl jako exkurzní prostor žáků 1. stupně ZŠ
Studený důl in primary school field-instruction
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/41811Identifikátory
SIS: 94959
Katalog UK: 990015034050106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Jančaříková, Kateřina
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra biologie a environmentálních studií
Datum obhajoby
17. 9. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
exkurze mechorosty 1. stupeň ZŠ přírodověda prvoukaKlíčová slova (anglicky)
field-instruction bryophytes primary school biology fundaments of civic and natural scienceSouhrn V diplomové práci se zabývám využitím oblasti Studeného dolu k výuce přírodovědy a prvouky na 1. stupni základní školy. Cílem práce je zpracování tématu exkurze na 1. stupni základní školy a zaměření pozornosti žáků na opomíjenou skupinu mechorostů. Na základě tohoto cíle zpracovávám čtyři přírodovědné exkurze zaměřené na pozorování změn v přírodě, v závislosti na jednotlivých ročních obdobích. Pobyt žáků v přírodě doplňuji praktickými činnostmi a úkoly, které mají za cíl prohlubovat získané poznatky z výuky. Exkurze uskutečňuji se žáky 1. stupně ZŠ v Plzni, v průběhu jednoho školního roku. Mým hlavním cílem je prohloubit v žácích kladný vztah k přírodě a vést je k pochopení souvislosti člověka a přírody.
(Abstract) My thesis explores the use of the Studeny dul site for learning purposes, namely biology and fundaments of civic and natural science, on the primary school level. My study aims at examining a field trip on the primary school level, and at attracting students' attention to the marginalized group of bryophytes. To meet these objectives, I have designed four field trips that focus on observation of transformations within natural world depending on the changes specific to the four seasons. While engaging with the natural environment, students perform practical tasks and exercises that aim at deepening of their knowledge acquired previously in the classroom. Students of a primary school in Plzen participated in field trips within a span of one school year. My primary objectives consisted of strengthening students' positive relationship with nature, and of understanding of the relationship between the human and nature.
