Hudebně pohybová výchova u dětí s mentálním postižením
Music and movement education for children with mental disabilities
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/41798Identifiers
Study Information System: 121294
Collections
- Kvalifikační práce [19349]
Author
Advisor
Referee
Novotný, Josef
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Special Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
17. 9. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Děti, hudba, hudebně pohybová výchova, hudebně pohybové činnosti, hudebně pohybové hry, mentální postižení, motivace, písně, pohyb, pohybový projev, taneční hryKeywords (English)
Children, music, music and physical education, music and movement activities, music and movement games, mental disorders, motivation, songs, movement, physical exhibition, dancing gamesAnotace: Diplomová práce je zaměřena na hudebně pohybovou výchovu, která je součástí výchovně vzdělávacího procesu. Především u dětí s mentálním postižením má své nezastupitelné místo, neboť je inspiruje k vlastní aktivitě a podporuje jejich celkový motorický vývoj. Práce se zabývá náplní této výchovy, jejím významem a úlohou na základní škole speciální. Charakterizuje děti s mentálním postižením a uvádí, jaký vliv má hudebně pohybová výchova na jejich celkový rozvoj. Popisuje spektrum hudebních a pohybových prostředků a jejich využití v rámci hudebně pohybových činností. Tyto činnosti jsou aplikovány do projektu - Tančíme a zpíváme, s pohádkou se učíme. Vypracovaný projekt představuje konkrétní ukázky hudebně pohybových aktivit a jejich realizaci na základní škole speciální. Klíčová slova: Děti, hudba, hudebně pohybová výchova, hudebně pohybové činnosti, hudebně pohybové hry, mentální postižení, motivace, písně, pohyb, pohybový projev, taneční hry.
The Thesis is focused on music and physical education as a part of educational process. It has got an irreplaceable importance in children with mental disorders due to inspiration for their own activity and promotion of the whole motor development. This work is dealing with a content of this education, its importance and role in the Special basic school. It also defines mental handicaped childrens' character and the influence of music and physical education on their general development. It describes a variety of music and physical resources and their usage in the music and movement activities as well. These are applicated into a project called." Dancing and singing, with a fairy tale learning". This elaborated project represents specific examples of music and movement activities and their realization in the Special basic school. Key Words: Children, music, music and physical education, music and movement activities, music and movement games, mental disorders, motivation, songs, movement, physical exhibition, dancing games.