Možnosti financování provozních nákladů středních škol
Options for financing the operational costs of secondary schools
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/41530Identifikátory
SIS: 113809
Kolekce
- Kvalifikační práce [19087]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Mach, Václav
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Školský management
Katedra / ústav / klinika
Centrum školského managementu
Datum obhajoby
14. 9. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
příspěvková organizace, financování, rozpočet, náklady a výnosy, doplňková činnost, daň z přidané hodnotyKlíčová slova (anglicky)
contributory organization, financing, budget, costs and revenues, additional activity, VAT (value added tax)Závěrečná bakalářská práce analyzuje finanční zdroje provozních nákladů středních škol. Teoretická část je věnována kompetencím zřizovatele při financování středních škol a kompetencím ředitele školy. Jsou zde vysvětleny odborné ekonomické pojmy z oblasti financování středního školství. Je zde popsán průběh sestavování rozpočtu, shrnuty finanční toky a vysvětlena problematika daně z přidané hodnoty. Výzkumná část závěrečné práce vychází z provedeného dotazníkového šetření. V dotazníkovém šetření jsem zjišťovala, zda školy využívají k financování všechny dostupné zdroje, zda mají příjmy v hlavní činnosti, zda provozují doplňkovou činnost a v jakých oborech, zda jsou školy plátci daně z přidané hodnoty. Dotazníkové šetření bylo uskutečněno v rámci náhodně oslovených středních škol, zřizovaných krajem. Praktická část výzkumného šetření přináší informace o problémech, se kterými se školy v oblasti financování setkávají. Závěrečná práce podává přehled o přidělování finančních prostředků středním školám a vysvětluje možnosti získávání finančních prostředků pro střední školy.
Final thesis analyzes financial sources of operating cost of secondary schools. Theoretical part is paid to competencies of the founder in funding of secondary schools and to competencies of schools head. There are explained technical economic terms from financing of secondary schools. In thesis is described process compilation of budget, summary of cash flow and explained problematic value added tax. Research part of final thesis is based on make survey. In survey I investigated, if schools are using all of the available sources for financing and if they have revenues in the main activity, if they operate an additional activity and in which domain, whether schools are payers of VAT. Survey was based on randomly asked high schools, established by the Region. Practical part of research investigation brings information about problems, which are presented in front of schools problems in financial are. Thesis served summary of allocation of funds high schools and explains the choices of raising funds for secondary schools.