Problematika organizačního učení v podmínkách jednotřídní mateřské školy, její specifika a potenciál
Issue of organisational learning in conditions of onetoom kindergarten, its specific and potentials
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/41528Identifikátory
SIS: 113902
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Trunda, Jiří
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Školský management
Katedra / ústav / klinika
Centrum školského managementu
Datum obhajoby
14. 9. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
NÁZEV: Problematika organizačního učení v podmínkách jednotřídní mateřské školy, její specifika a potenciál AUTOR: Kamila Randová KATEDRA (ÚSTAV): Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Voda Jan, Ph.D ABSTRAKT: Bakalářská práce se zaměřuje na koncept učící se organizace a různé formy organizačního učení, ke kterému dochází v podmínkách mateřské školy. V teoretické části se především zabývá vnějšími a vnitřními podmínkami v řízení jednotřídní mateřské školy. Cílem této práce je pojmenovat specifika, které ovlivňují proces organizačního učení, a stanovit zásady jednotřídní mateřské školy jako učící se organizace. Ve výzkumné části jsou podmínky mateřských škol ověřeny formou dotazníkového řešení a v závěru jsou vyhodnocené, zda podle stanovených zásad mají vnitřní a vnější podmínky vliv na organizační učení v ostatních jednotřídních mateřských školách. KLÍČOVÁ SLOVA: Mateřská škola, učící se organizace, organizační učení, vnější a vnitřní podmínky, spolupráce
TITLE: The issue of ornisational learning in the conditions of a one room kindergarten, its specifics and potentials AUTHOR: Kamila Randová DEPARTMENT: School management centre SUPERVISOR: PhDr. Voda Jan, Ph.D ABSTRACT: Bachelor thesis focuses on the concept of a learning organisation and various forms of organisational learning, which is carried out in the conditions of a kindegarten. In the theoretical part it deals mainly with outer and inner conditions of management of a one- room kindergarten. The goal of this work is to list specifics that influence the process of organisational learning and to set principles of a one-room kindergarten as a learning organisation. In the research part the conditions of a kindergarten are validated with the help of a quastionnaire research and the conclusion evaluates if the inner and outer conditions according to the given principles influence the organisational learning in other one room kndergartens. KEY WORDS: Kindergarten, learning organisation, organisational learning, inner and outer conditions, cooperation