Zobrazit minimální záznam

Career Development and Continuous Education for Kindergarten Headmasters
dc.contributor.advisorVoda, Jan
dc.creatorGabrielová, Šárka
dc.date.accessioned2017-05-07T00:08:51Z
dc.date.available2017-05-07T00:08:51Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/41274
dc.description.abstractJednou z podmínek ovlivňující celoživotní rozvoj, kariérní postup a profesní prestiž ředitelů škol je jejich další vzdělávání a specializační studium. Práce dokumentuje zakotvení výkonu ředitelské funkce a dalšího vzdělávání ředitelů v legislativních normách, věnuje se rozboru klíčových statistik a výzkumů vztahujících se k této problematice. V teoretické části zpracovává také vývoj profesní kariéry, motivaci ředitelů k sebevzdělávání a nástin nově připravovaného kariérního systému. V empirické části pracuje s informacemi získanými dotazníkovým šetřením. Vyhodnocuje zkušenosti ředitelů z období začátků jejich ředitelské praxe, názory ředitelů na osobní motivaci, funkční období a kariérní systém, na typy a formy upřednostňovaných studií a vzdělávacích programů. V analýzách jsou nastíněny vztahy mezi délkou praxe, stupněm vzdělání a motivací k dalšímu studiu. Pozornost je věnována i nabytým zkušenostem a ochotě ředitelů k budoucímu aktivnímu zapojení do vzdělávání zejména služebně mladších kolegů. Závěry práce přinášejí informace a doporučení k cyklickému hodnocení ředitelů škol v souvislosti s funkčním obdobím.cs_CZ
dc.description.abstractAmong the circumstances that have an impact on the lifelong growth, career development and professional prestige of headmasters is their continuous education and specialized studies. This thesis deals with regulations concerning headmaster performance and further education details, and analyses key statistics as well as provides information on the bulk of previous research related to the subject. The theoretical part also treats the development of a headmasters' professional career and motivation for self-study, and touches upon the new upcoming career system. The empirical section includes a data-based research which assesses the experiences of headmasters at the beginning of their headmaster careers. It also includes their views on personal motivation, time in office and career system, and also types and forms of preferred study and education programs. The analyses outline relations between the length of experience, a degree of education and a motivation for further studies. The attention is also paid to the acquired experience and willingness of headmasters to become actively involved in the future mentoring especially of their junior colleagues. The conclusions bring some information and recommendations in connection with periodical evaluations of headmasters in terms of their time in office.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectředitel MŠcs_CZ
dc.subjectdalší vzdělávánícs_CZ
dc.subjectkariérní systémcs_CZ
dc.subjectkindergarten headmastersen_US
dc.subjectfurther educationen_US
dc.subjectcontinuous developmenten_US
dc.subjectcareer systemen_US
dc.titleKariérní růst a další vzdělávání ředitelů mateřských školcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-05-31
dc.description.departmentCentrum školského managementucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId114494
dc.title.translatedCareer Development and Continuous Education for Kindergarten Headmastersen_US
dc.contributor.refereeSvoboda, Petr
dc.identifier.aleph001470259
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineManagement of Educationen_US
thesis.degree.disciplineManagement vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programSpecializations in Pedagogyen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Centrum školského managementucs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csManagement vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enManagement of Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecializations in Pedagogyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csJednou z podmínek ovlivňující celoživotní rozvoj, kariérní postup a profesní prestiž ředitelů škol je jejich další vzdělávání a specializační studium. Práce dokumentuje zakotvení výkonu ředitelské funkce a dalšího vzdělávání ředitelů v legislativních normách, věnuje se rozboru klíčových statistik a výzkumů vztahujících se k této problematice. V teoretické části zpracovává také vývoj profesní kariéry, motivaci ředitelů k sebevzdělávání a nástin nově připravovaného kariérního systému. V empirické části pracuje s informacemi získanými dotazníkovým šetřením. Vyhodnocuje zkušenosti ředitelů z období začátků jejich ředitelské praxe, názory ředitelů na osobní motivaci, funkční období a kariérní systém, na typy a formy upřednostňovaných studií a vzdělávacích programů. V analýzách jsou nastíněny vztahy mezi délkou praxe, stupněm vzdělání a motivací k dalšímu studiu. Pozornost je věnována i nabytým zkušenostem a ochotě ředitelů k budoucímu aktivnímu zapojení do vzdělávání zejména služebně mladších kolegů. Závěry práce přinášejí informace a doporučení k cyklickému hodnocení ředitelů škol v souvislosti s funkčním obdobím.cs_CZ
uk.abstract.enAmong the circumstances that have an impact on the lifelong growth, career development and professional prestige of headmasters is their continuous education and specialized studies. This thesis deals with regulations concerning headmaster performance and further education details, and analyses key statistics as well as provides information on the bulk of previous research related to the subject. The theoretical part also treats the development of a headmasters' professional career and motivation for self-study, and touches upon the new upcoming career system. The empirical section includes a data-based research which assesses the experiences of headmasters at the beginning of their headmaster careers. It also includes their views on personal motivation, time in office and career system, and also types and forms of preferred study and education programs. The analyses outline relations between the length of experience, a degree of education and a motivation for further studies. The attention is also paid to the acquired experience and willingness of headmasters to become actively involved in the future mentoring especially of their junior colleagues. The conclusions bring some information and recommendations in connection with periodical evaluations of headmasters in terms of their time in office.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Centrum školského managementucs_CZ
dc.identifier.lisID990014702590106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV