Didaktická analýza učebnic OV-ZSV (průřezové téma Mediální výchova)
Didaktic Analysis of civis textbooks (Media Education)
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/41199Identifiers
Study Information System: 114746
Collections
- Kvalifikační práce [19159]
Author
Advisor
Referee
Dvořáková, Michaela
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Education for Humanities, Philosophy and Ethics for High Schools and Colleges
Department
Information is unavailable
Date of defense
21. 5. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
Didaktická analýza učebnic, učebnice, učební texty, komponenty učebnic, didaktická vybavenost učebnic, kurikulum, Mediální výchovaKeywords (English)
Didactic analysis of textbooks, textbooks, teaching texts, component of textbooks, didaktic's facilities of textbooks, curriculum, Media EducationPráce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se zabývám učebnicemi, didaktickou analýzou učebnic, jejich využíváním v rukou učitelů a žáků. Především jsem se soustředila na průřezové téma Mediální výchova. V praktické části jsem provedla didaktickou analýzu učebnic, kde jsem se zaměřila na vybrané komponenty didaktické analýzy učebnic používaných ve vzdělávacích oborech Výchova k občanství, Občanská výchova a Základy společenských věd.
The thesis is divided into two parts: theoretical and empirical part. In the theoretical part I deal with textbooks, their didactic analysis and the ways the textbooks can be used both by teachers as well as by students. My main concern was the problem of Media Education. In empirical part I focused on a didactic analysis of textbooks used for teaching of such educational subjects as Education of a Citizenship, Civics, and Social Science in which I was primarily concerned with the selected components of the didactic analysis.