Didaktická analýza učebnic OV-ZSV (průřezové téma Mediální výchova)
Didaktic Analysis of civis textbooks (Media Education)
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/41199Identifikátory
SIS: 114746
Katalog UK: 990014673660106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [19358]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Dvořáková, Michaela
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství společenských věd, filozofie a etiky pro střední školy a vyšší odborné školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra občanské výchovy a filosofie
Datum obhajoby
21. 5. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Didaktická analýza učebnic, učebnice, učební texty, komponenty učebnic, didaktická vybavenost učebnic, kurikulum, Mediální výchovaKlíčová slova (anglicky)
Didactic analysis of textbooks, textbooks, teaching texts, component of textbooks, didaktic's facilities of textbooks, curriculum, Media EducationPráce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se zabývám učebnicemi, didaktickou analýzou učebnic, jejich využíváním v rukou učitelů a žáků. Především jsem se soustředila na průřezové téma Mediální výchova. V praktické části jsem provedla didaktickou analýzu učebnic, kde jsem se zaměřila na vybrané komponenty didaktické analýzy učebnic používaných ve vzdělávacích oborech Výchova k občanství, Občanská výchova a Základy společenských věd.
The thesis is divided into two parts: theoretical and empirical part. In the theoretical part I deal with textbooks, their didactic analysis and the ways the textbooks can be used both by teachers as well as by students. My main concern was the problem of Media Education. In empirical part I focused on a didactic analysis of textbooks used for teaching of such educational subjects as Education of a Citizenship, Civics, and Social Science in which I was primarily concerned with the selected components of the didactic analysis.