Specifika práce s uměleckým dílem 20.století při galerijní animaci
Specific aspects of 20th century artwork of educational programme in gallery
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/40717Identifikátory
SIS: 122707
Kolekce
- Kvalifikační práce [19116]
Vedoucí práce
Oponent práce
Kitzbergerová, Leonora
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra výtvarné výchovy
Datum obhajoby
28. 5. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
galerijní animace, umělecké dílo 20.století, výstavní prostor, edukace, výtvarné umění, kritické myšlení, vizuální gramotnost, komunikaceKlíčová slova (anglicky)
educational programme in gallery, 20thcentury artwork, exhibition hall, aducation, fine art, critical thiking, visual literacy, communicationTato práce zkoumá odlišnost teoretických a didaktických aspektů práce s uměleckým dílem tzv. velkých slohů (od románského umění po slohy 19. století) a moderním a postmoderním artefaktem. Mapuje současné uvažování o umění a vizuální kulturu počátku 21. století, na jejímž pozadí vznikají edukativní programy pro galerijní prostor. V rámci této práce byly následně navrženy dva konfrontační edukativní programy. Na základě jejich srovnání byla v závěru formulována specifika práce s uměleckým dílem 20. století.
The thesis focuses on difference between theoretical and didactical aspects of work with artwork of so-called great styles (from the Romance art until art of 19. century), modern and postmodern artefact. It surveys the current thought of the early 21st century about art and visual culture. On the basis of this thought educational programs for gallery space come up. Within the framework of the thesis, two confrontational gallery educational programs have been proposed. At the end of the thesis, based on the comparison of these programs the specific aspects of 20th century artwork of educational programme in gallery have been formulated.