Manažerské funkce a jejich delegování v mateřské škole
Management functions and their delegation in the nursery school
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/40669Identifikátory
SIS: 114579
Kolekce
- Kvalifikační práce [18629]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Trojanová, Irena
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Školský management
Katedra / ústav / klinika
Centrum školského managementu
Datum obhajoby
28. 5. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
delegování, management, manažer, manažerské funkce, mateřská školaKlíčová slova (anglicky)
delegation, management, management function, manager, nursery schoolNÁZEV: Manažerské funkce a jejich delegování v mateřské škole. AUTOR: Iva Amin KATEDRA: Univerzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. et Bc. Jiří Trunda ABSTRAKT: Cílem práce je definovat některé termíny a teoretické teze týkající se problematiky managementu, manažerských funkcí a některých znalostí, dovedností a povinností manažerů, dodržet zásady úspěšného delegování vybráním vhodného úkolu i delegáta. Zda ředitelky mateřských škol umí vybrat vhodný úkol i delegáta, dodržet zásady úspěšného delegování, ukázaly výsledky provedeného empirického výzkumu. Metodou pro empirický výzkum bylo dotazníkové šetření. Dotazník byl sestaven pro ředitelky samostatných mateřských škol s právní subjektivitou. Bylo osloveno celkem 100 ředitelek mateřských škol z Ústeckého kraje, návratnost dotazníků činila 57 %. Výsledky dotazníkového šetření byly vyhodnoceny a zpracovány do grafů. Výstupem bakalářské práce je soubor názorů, doporučení a metod, které manažeři používají ke zvládnutí specifických činností (tzv. manažerských funkcí) a jejich delegování v mateřské škole. KLÍČOVÁ SLOVA: delegování, management, manažer, manažerské funkce, mateřská škola
TITLE: Management functions and their delegation in the nursery school. AUTHOR: Iva Amin DEPARTMENT: Charles University Prague Faculty of Education Education Management Centre SUPERVISOR: Mgr. et Bc. Jiří Trunda ABSTRACT: The aim of this study is to define some terms and theoretical theories concerning the issue of management, managerial functions and some knowledge, skills and responsibilities of managers adhere to the principles of a successful delegation of tasks and selecting the appropriate delegate. Whether the director of the kindergarten can select the appropriate taand delegate to observe the principles of a successful delegation, showed the results of empirical research. Method for empirical research was a survey. The questionnaire was designed for stand-alone nursery school director with legal personality. It addressed a total of 100 managers from kindergarten in Usti region, the return of questionnaires was 57%. The results of the survey were analyzed and processed into graphs. The outcome of this work is a set of views, recommendations and methods that managers use to manage specific activities (so- called management functions) and their delegation in kindergarten. KEYWORDS: delegation, management, management function, manager, nursery school