Relevance of Australianisms in English Language Teaching
Relevance australizmů ve výuce anglického jazyka
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/40182Identifiers
Study Information System: 79250
Collections
- Kvalifikační práce [19159]
Author
Advisor
Referee
Dvořák, Bohuslav
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - German
Department
Information is unavailable
Date of defense
1. 6. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
English
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Austrálie, australská angličtina, australianismy, osvojení cizího jazyka, slovní zásobaKeywords (English)
Australia, Australian English, Australianisms, Second Language Acquisition, VocabularyNÁZEV: The Relevance of Australianisms in English Language Teaching AUTOR: Markéta Hillier KATEDRA: Katedra anglického jazyka a literatury VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Klára Matuchová, Ph.D. ABSTRAKT: Tato diplomová práce navrhovaná k obhajobě zkoumá australskou angličtinu; roli, kterou hraje v rámci kultury své země a směr, kterým se ubírá. Mimo jiné ověřuje dostupné zdroje na toto téma a zabývá se významem vyučování australské angličtiny ve školách. Teoretická část zkoumá vývoj australské angličtiny, její současnou podobu, dále pak pojednává o osvojení cizího jazyka a zabývá se aspekty a důležitostí výuky slovní zásoby. Praktická část této diplomové práce seznamuje čtenáře se dvěma hypotézami: "Australianismy se neustále vyvíjí, abychom byli schopni udržet s novou generací krok, je potřeba vytvořit nové aktuální materiály jak pro studenty, tak pro turisty." a "Slovní zásoba australské angličtiny se značně liší od ostatních variant angličtiny; chceme-li docílit úspěšné komunikace v australském prostředí, je potřeba, aby studenti byli s australianismy seznámeni ve výuce anglického jazyka." Po statistické analýze je první hypotéza potvrzena a druhá částečně potvrzena. KLÍČOVÁ SLOVA: Austrálie, australská angličtina, australianismy, osvojení cizího jazyka, slovní zásoba
TITLE: The Relevance of Australianisms in English Language Teaching AUTHOR: Markéta Hillier DEPARTMENT: Department of English Language and Literature SUPERVISOR: PhDr. Klára Matuchová, Ph.D. ABSTRACT: The proposed thesis explores the existence of Australian English, the part it plays in Australian culture, available sources on the subject, the direction in which it is heading and the relevance of its teaching to foreign students. The theoretical section of the thesis explores the development of Australian English, modern Australian English, second language acquisition and aspects and importance of teaching vocabulary. The practical part of this thesis introduces two hypotheses: "Australianisms are constantly evolving and in order to keep up with new generations, fresh texts should be developed as a reference for both foreign students and tourists" and "Australian English vocabulary is very different to other English varieties; therefore, students need to be exposed to Australianisms in order to successfully communicate in the Australian environment". Upon statistical analysis the first hypothesis is supported with the second hypothesis being partially supported. KEYWORDS: Australia, Australian English, Australianisms, Second Language Acquisition, Vocabulary