Videokonference ve škole
Videoconference at school
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/39860Identifiers
Study Information System: 122585
Collections
- Kvalifikační práce [19159]
Author
Advisor
Referee
Stejskal, Martin
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Information Technology - Teaching Degree for Lower Secondary Schools - Physical Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
29. 5. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
videokonference, H.323, SIP, webinář, multimédia, ICT, Moodle, GoToWebinarKeywords (English)
videoconferencing, H.323, SIP, webinar, mutimedia, ICT, Moodle, GoToWebinarNÁZEV: Videokonference ve škole AUTOR: Petr Karadžos KATEDRA: Katedra technické a informační výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: doc. RNDr. František Lustig, CSc. ABSTRAKT: Cílem teoretické části je podat rešerši videokonferenčních systémů z pohledu dělení podle využitelnosti ve vzdělávacím procesu, dále pak zpracování rešerše aplikačních řešení videokonferenčních systémů. Dalším prvkem teoretické části je osvětlení fungování videokonferencí na technické bázi. Tedy popis, jakým způsobem se navazuje spojení mezi dvěma a více systémy a jaké jsou zákonitosti přenosu multimediálních dat během videokonferenční relace. Předmětem empirické části je ověření použití videokonferencí jako technického výukového prostředku během vyučování v praxi. Jedná se o pilotní projekt, jehož výsledkem je závěr, respektive názor respondentů na to, jestli videokonference mají budoucnost ve školním prostředí. KLÍČOVÁ SLOVA: Videokonference ve škole, H.323, SIP, webinář, multimédia, ICT, Multicast, Moodle, GoToWebinar
TITLE: Videoconference at school AUTHOR: Petr Karadžos DEPARTMENT: Department of technical and informatics education SUPERVISOR: doc. RNDr. František Lustig, CSc. ABSTRACT: The theoretical goal is based on overview of videoconferencing solutions regarding to usage in educational process and overview of application videoconferencing solutions. Moreover, theory part is also focused on how videoconferences are working according to technical background. The descriptions of signaling process between two or more ending points and how are multimedia data transmitted during videoconference calls. The topic of practical part is to analyze how videoconferences can be used as technical educational tools in learning environment based on videoconferencing pilot project. KEYWORDS: Videoconferencing, H.323, SIP, webinar, multimedia, ICT, Multicast, Moodle, GoToWebinar