Videokonference ve škole
Videoconference at school
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/39860Identifikátory
SIS: 122585
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Stejskal, Martin
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - technická a informační výchova - Učitelství pro 2. stupeň základní školy - tělesná výchova
Katedra / ústav / klinika
Katedra informačních technologií a technické výchovy
Datum obhajoby
29. 5. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
videokonference, H.323, SIP, webinář, multimédia, ICT, Moodle, GoToWebinarKlíčová slova (anglicky)
videoconferencing, H.323, SIP, webinar, mutimedia, ICT, Moodle, GoToWebinarNÁZEV: Videokonference ve škole AUTOR: Petr Karadžos KATEDRA: Katedra technické a informační výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: doc. RNDr. František Lustig, CSc. ABSTRAKT: Cílem teoretické části je podat rešerši videokonferenčních systémů z pohledu dělení podle využitelnosti ve vzdělávacím procesu, dále pak zpracování rešerše aplikačních řešení videokonferenčních systémů. Dalším prvkem teoretické části je osvětlení fungování videokonferencí na technické bázi. Tedy popis, jakým způsobem se navazuje spojení mezi dvěma a více systémy a jaké jsou zákonitosti přenosu multimediálních dat během videokonferenční relace. Předmětem empirické části je ověření použití videokonferencí jako technického výukového prostředku během vyučování v praxi. Jedná se o pilotní projekt, jehož výsledkem je závěr, respektive názor respondentů na to, jestli videokonference mají budoucnost ve školním prostředí. KLÍČOVÁ SLOVA: Videokonference ve škole, H.323, SIP, webinář, multimédia, ICT, Multicast, Moodle, GoToWebinar
TITLE: Videoconference at school AUTHOR: Petr Karadžos DEPARTMENT: Department of technical and informatics education SUPERVISOR: doc. RNDr. František Lustig, CSc. ABSTRACT: The theoretical goal is based on overview of videoconferencing solutions regarding to usage in educational process and overview of application videoconferencing solutions. Moreover, theory part is also focused on how videoconferences are working according to technical background. The descriptions of signaling process between two or more ending points and how are multimedia data transmitted during videoconference calls. The topic of practical part is to analyze how videoconferences can be used as technical educational tools in learning environment based on videoconferencing pilot project. KEYWORDS: Videoconferencing, H.323, SIP, webinar, multimedia, ICT, Multicast, Moodle, GoToWebinar